problem med lagring af dokument
Fra : Ukendt

Dato : 22-01-07 15:23

hej
Min datter har en Packard Bell PC - stationær, windowsbaseret (XP) -

Det sker af og til, når hun har skrevet en del sider, at hun ikke kan gemme
dokumentet.
PC'en kommer op med en meddelelse om at dsiken er fuld og at hun skal
frigøre plads.

Uanset hvor meget plads, der frigøres - på trods af at der er adskillige
gigabytes fri i forvejen - så kan dokumentet ikke gemmes.
Gemmer vi det "alligevel" på skrivebordet (efter en del krumspring), kommer
der godt nok en ikon frem - men efter genstart er ikonen væk - og der er
ingen spor af dokumentet -

At gemme som txt-fil er ikke mulig - der er oftest tale om dokumenter med
både tekst og tabel - altså et word-dokument med indlagrede tabeller eller
excel-ark.

Det er vel unødvendigt at sige, at det er p....iriiterende at bruge flere
timer på hjemmearbejde, hvorefter skidtet fordamper -
Det er vel også unødvendigt at sige, at PB mener, det er en programfejl og
at MS mener det er en hardwarefejl....

Nogen forslag???

Fra : Hans

Dato : 22-01-07 15:57

"Leo" <fake account> skrev i en meddelelse
> [...]
> timer på hjemmearbejde, hvorefter skidtet fordamper -
> Det er vel også unødvendigt at sige, at PB mener, det er en programfejl og

Kan der ikke være tale om en brugerfejl. Man har jo hørt om personer, der
vil gemme på en cd-rom eller i en ZIP-fil...

Fra : Henning

Dato : 22-01-07 18:13

>Det er vel også unødvendigt at sige, at PB mener, det er en programfejl og
>at MS mener det er en hardwarefejl....

PB har formodentlig ret - har I tømt papirkurven, kørt chkdsk og
defrag?

Fra : J. E.

Dato : 22-01-07 18:36

> [...]
> gemme
> dokumentet.
> PC'en kommer op med en meddelelse om at dsiken er fuld og at hun skal

Har i prøvet på f.eks. en diskette eller USB-stick ?

Har i prøvet at geninstallere Word - evt. nyere version ?

Er disken delt i flere partioner ?

Er der flere brugere oprettet på PC-en ?

Fra : J. E.

Dato : 22-01-07 18:38

"J. E." <jn505@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Leo" <fake account> skrev i en meddelelse

Nå jeg så lige, at det nok vist er en forkert gruppe, da det højst
sandsynligt ikke er et hardwareproblem.

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-07 19:58

Jeg takker for de kreative forslag, som dog ligger inden for de ideer, vi
selv kunne komme op med - alternative lagringsmedier mm.
Og nej - vi forsøger ikke at gemme på en cd-rom, zip eller andet
ejendommeligt.
Jeg skylder måske at sige, at der godt nok er nogle ting, jeg ikke har styr
på - men jeg har haft pc siden 89. Jeg tror den første havde en 8086 cpu -
jeg er helt tilbage fra dengang dos var hot. Vi kan godt luge ud i
almindelighederne - og ja, defrag kender vi også godt.
Jeg ser, hvad vi kan hitte ud af...