Asus TV-kort har medført ingen lyd
Fra : LaEstrella83@hotmail~

Dato : 20-01-07 17:14

Hej

Jeg har lige købt et Asus P7131 TV-Kort, som jeg har tilsluttet min
stationære pc i en PCI slot (bare trykket det ned og ikke nogen
kabler). Det virker ok, men der er ingen lyd. Hverken fra TV eller når
jeg spiller almindelig musik fra mediaplayer. Det har det være inden
jeg installerede tv-kortet. Nogen der kan hjælpe mig med hvorfor dette
pludselig er sket?
Er der nogen kabler der skal forbindes til tv-kortet eller lyd kortet??
Kan se der på tv-kortet er plads til et lille stik, men hvor det skal
komme fra ved jeg ikke..
På forhånd tak

Fra : Anders Pedersen

Dato : 20-01-07 20:16

LaEstrella83@hotmail.com skrev:
> [...]
> Er der nogen kabler der skal forbindes til tv-kortet eller lyd kortet??
> Kan se der på tv-kortet er plads til et lille stik, men hvor det skal

I manualen til kortet kan du se om der skal forbindes et kabel mellem
tvkort og lydkort. Hvis stikket er på 4 ben så er det til lyd, og der
skulle gerne følge et kabel med kortet, der skal tilluttes cd ind på dit
lydkort.
det med der ikke er lyd på mediaplayer har ikike noget med tvkortet at
gøre, så der være noget andet galt.

Fra : LaEstrella83@hotmail~

Dato : 21-01-07 10:51

Anders Pedersen skrev:

> [...]
> lydkort.
> det med der ikke er lyd på mediaplayer har ikike noget med tvkortet at

Ja men hvad?? Slet ikke nogen ide om hvorfor det pludselig ikke virker
efter jeg har sat tv-kortet i?? Har også prøvet at tage det ud igen..
men stadig ingen lyd....

Fra : Mads

Dato : 21-01-07 11:40

On 21 Jan 2007 01:50:44 -0800, LaEstrella83@hotmail.com wrote:

>Ja men hvad?? Slet ikke nogen ide om hvorfor det pludselig ikke virker
>efter jeg har sat tv-kortet i?? Har også prøvet at tage det ud igen..
>men stadig ingen lyd....

Tjek Windows mixerpulten. Installation af kortet har nok fået
Windows til at slå lyden fra her og så er det bare et flueben
der skal fjernes eller en skyder der skal flyttes.

mvh Mads

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 21-01-07 13:25

<LaEstrella83@hotmail.com>
>Ja men hvad?? Slet ikke nogen ide om hvorfor det >pludselig ikke virker
>efter jeg har sat tv-kortet i?? Har også prøvet at tage >det ud igen..
>men stadig ingen lyd....

Når windows har opdaget at der er kommet en ny lydenhed ind i computeren, så
skifter den nogen gange automatisk til denne som standard enhed.
Prøv at kigge i kontrolpanel -> lyde & lydenheder.
Klik på fanebladet "lydenheder" og tjek om ikke windows har skiftet
standardenhed.

/CJ

Fra : LaEstrella83@hotmail~

Dato : 21-01-07 15:28

Det har jeg prøvet!! Alle står med fuld styrke og er slået til!!
Derudover er der kun en enhed at vælge i mellem så det er
standarden...

Ved simpelhe ikke hvad jeg skal stille op!!

Fra : Mads

Dato : 21-01-07 16:20

On 21 Jan 2007 06:27:59 -0800, LaEstrella83@hotmail.com wrote:

>Det har jeg prøvet!! Alle står med fuld styrke og er slået til!!
>Derudover er der kun en enhed at vælge i mellem så det er
>standarden...
>
>Ved simpelhe ikke hvad jeg skal stille op!!

Er højttalerne sat til lydkortet?

Nå ja, du kunne jo være kommet til at hive stikket ud
da du monterede TV kortet. Eller måske du har sat
højttalerne til Line In eller stikket er kun sat halvt i.

Den slags sker faktisk tit, så lad nu være med at blive fornærmet

mvh Mads