/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Hvor findes reset på en priner?
Fra : Poul Erik Jensen


Dato : 20-01-07 13:36

Alle dokumenter har forladt PC og at printeren som sådan viser sig klar til
at modtage næste, der dog må stille sig i kø og vente på en tidligere
udskrivning - der dog ikke ses.

I gamle dage kunne man ty til "hardware interupt" og ganske simpelt hive
stikket ud for at initiere en printer, men nu om stunder gemmes ikke
udskrevne data i en hukommelse, så der skal mere hårdslående argumenter til
at fjerne disse.

Der er sikkert en eller anden software-løsning på problemet, men ingen - og
især HP - skilter ikke med sådanne. Antagelig forventer de, at man går i
byen og køber en ny printer, der jo snart er billigere end at købe blæk til
en brugt, der er mere end otte dage gammel )

Gad vide om jeg er ene om ikke at have fundet en løsning på at fjerene disse
reminisenser fra udskrivninger, der af en eller anden grund er gået så galt,
at printeren melder fejl og nægter at fungere før udskrivningen af fejlen er
fuldført fejlfrit.

Hvor sidder reset?

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
jep at domænet dot dk



 
 
Mads (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 20-01-07 14:00

On Sat, 20 Jan 2007 13:36:07 +0100, "Poul Erik Jensen" <jep@image.dk>
wrote:

>Hvor sidder reset?

1. Læs manualen

2. Når du spørg, så oplys dog hvilken printer du har. Det er altså
ikke nok du fortæller at det er en HP.

Poul Erik Jensen (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jensen


Dato : 20-01-07 16:00

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
news:2h44r29uv6hn0iq2fv09k0andclg5lfb6i@4ax.com...
> 1. Læs manualen

Du har ikke forstået spørgsmålet.

> 2. Når du spørg, så oplys dog hvilken printer du har. Det er altså
> ikke nok du fortæller at det er en HP.

Det var et generelt spørgsmål - ikke tilknyttet nogen bestemt printer, men
til det faktum, at der de facto ikke findes nogen metode eller
manual-forklaring på at slette hukommelse, der har sat sig galt fast i
printeres hukommelse.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
jep at domænet dot dk




Michael Rasmussen (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 20-01-07 17:19

On Sat, 20 Jan 2007 15:59:58 +0100, "Poul Erik Jensen" <jep@image.dk>
wrote:

>Det var et generelt spørgsmål - ikke tilknyttet nogen bestemt printer, men
>til det faktum, at der de facto ikke findes nogen metode eller
>manual-forklaring på at slette hukommelse, der har sat sig galt fast i
>printeres hukommelse.

Jeg har endnu ikke mødt en printer der ikke kan resettes - Enten
direkte på en reset-knap, eller via menu panelet...

Prøv lige at komme med en detaljeret beskrivelse af dit problem, så
skal vi prøve at give en hjælpende hånd...

<mlr>

Poul Erik Jensen (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jensen


Dato : 20-01-07 18:30

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse
news:i2g4r2tjohe5uba52fq9810rt929oul9ee@4ax.com...
On Sat, 20 Jan 2007 15:59:58 +0100, "Poul Erik Jensen" <jep@image.dk>
wrote:

> Jeg har endnu ikke mødt en printer der ikke kan resettes - Enten
> direkte på en reset-knap, eller via menu panelet...

Ja, der er nu ikke nogen på dem jeg kender ))
(se efterfølgende svar til Jørgen K.).

> Prøv lige at komme med en detaljeret beskrivelse ...

Det er vanskeligt at komme med noget konkret om et generelt problem.
Oprindeligt spurgte jeg til en hardware-genstart-knap!
Der findes måske en softwarestyret funktionsknap, men ikke en der clearer
hukommelsen for garbage og nulstiller alle indstillinger til default.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
jep at domænet dot dk



Claus Tersgov (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 20-01-07 14:54

>>Poul Erik Jensen<< griflede:

> I gamle dage kunne man ty til "hardware interupt" og ganske simpelt
> hive stikket ud for at initiere en printer, men nu om stunder gemmes
> ikke udskrevne data i en hukommelse, så der skal mere hårdslående
> argumenter til at fjerne disse.

Ja, man skal ind og slette i udskriftkøen, som ligger i WINDOWS

Det er IKKE i printeren, de ligger

Du skal bare slette alle udskrifter i printerdriveren

Claus



Poul Erik Jensen (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jensen


Dato : 20-01-07 15:59

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:45b21ef4$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
>>Poul Erik Jensen<< griflede:
>Du skal bare slette alle udskrifter i printerdriveren

Du har vist ikke forstået spørgsmålet - det er når alle kendte metoder er
afprøvet og udført og der IKKE er nogen i kø i windows, og alt er resat og
slettet og man er begyndt at rive de så hår ud de mærkeligste steder ))

Når printerens signaler er "klar" og der alligevel ikke kommer noget ud - og
på printere med display meddeler om en fejl, der ikke lader sig rette
(aktuelt på jobbet).

Når alt er prøvet og den ellers gennengående store viden om hvad man skal
gøre i en given situation er opbrugt - så har man brug for ekspertviden.

Hvorfor i h... h... h.... har de ikke sat en reset-knap - ligesom på enhver
anden computerdims?

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
jep at domænet dot dk



"Jørgen K." (20-01-2007)
Kommentar
Fra : "Jørgen K."


Dato : 20-01-07 17:20

Poul Erik Jensen wrote:
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
> news:45b21ef4$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>>Poul Erik Jensen<< griflede:
>>
>>Du skal bare slette alle udskrifter i printerdriveren
>
>
> Du har vist ikke forstået spørgsmålet - det er når alle kendte metoder er
> afprøvet og udført og der IKKE er nogen i kø i windows, og alt er resat og
> slettet og man er begyndt at rive de så hår ud de mærkeligste steder ))
>
> Når printerens signaler er "klar" og der alligevel ikke kommer noget ud - og
> på printere med display meddeler om en fejl, der ikke lader sig rette
> (aktuelt på jobbet).
>
> Når alt er prøvet og den ellers gennengående store viden om hvad man skal
> gøre i en given situation er opbrugt - så har man brug for ekspertviden.
>
> Hvorfor i h... h... h.... har de ikke sat en reset-knap - ligesom på enhver
> anden computerdims?
>

Nu siger du jo 'jobbet'. ER printeren koblet op på lan?
Hvis ja, er det 'alm kendt' at visse printer-jobs kan hænge
i systemet og visses ikke i den pågældende pc som printes fra.
ER det dét du døjer med?

mvh

Poul Erik Jensen (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jensen


Dato : 20-01-07 18:30

""Jørgen K."" <en_skod@email.com> skrev i en meddelelse
news:45b24130$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Nu siger du jo 'jobbet'. ER printeren koblet op på lan?
> Hvis ja, er det 'alm kendt' at visse printer-jobs kan hænge
> i systemet og visses ikke i den pågældende pc som printes fra.
> ER det dét du døjer med?

Ja, det aktuelle er netop sådan en LAN-opkoblet printer.

Problemet er, at der i displayet angives en fejl - printerjobbet er
upassende til den aktuelt valgte papirbakke, hvilket der bedes rettet. Der
er blot ikke nogen anvisning/håndtag/knapper til at rette denne fejl.

Om det nu er hjælpen, der er så kryptisk, at jeg ikke fatter meningen, eller
det som vanligt er hjælp på tumpeniveau, der sjældent gør andet end
forvirringen større, skal jeg undlade at bedømme - men jeg er ikke i stand
til at konstatere andet, end at der er en fejl, der ikke er levnet mulighed
for eller hjælp til at korrigere.

Det samme oplever jeg tid efter anden med den HP 1350 all-in-one der står på
mit skrivebord. Den er ganske vist også delt på LAN, men benytter dog min PC
som 'server' (eller hvad nu sådan en USB-koblet printer behøver).

Og der er ikke nogen "RESET"-knap på den heller!

Der er en "Annuller"-knap, hvilket er noget ganske andet. Specielt fordi den
ikke kan annulere noget, der er gået i hårknude på vej ind i printerens
proces-unit, som bevirker den krølle på snoren, der hverken kan anes i den
ene eller anden ende - men dom tydeligvis kræver, at en proces genstartes.

Og hvor sidder så "hardware interupt" i disse modrene tider ))

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
jep at domænet dot dk







Max (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 20-01-07 18:00

Hej Poul Erik

> Hvorfor i h... h... h.... har de ikke sat en reset-knap - ligesom på
> enhver anden computerdims?

Når den nu betyder så meget for dig, hvorfor har du så købt en
printer uden reset-knap ? :)

--
Mvh Max



Michael Rasmussen (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 20-01-07 18:19

On Sat, 20 Jan 2007 17:59:37 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Når den nu betyder så meget for dig, hvorfor har du så købt en
>printer uden reset-knap ? :)

Guderne må vide hvad manden har brug for - Men det er næppe en reset
knap...

Jeg gætter på et kabelproblem. Alternativt er måske gået ged i hans
TCP/IP printerport opsætning...

Men han er så karrig med oplysninger at jeg egentlig ikke tror at
manden ønsker hjælp - Han vil bare støje lidt her i gruppen

<mlr>

Poul Erik Jensen (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jensen


Dato : 20-01-07 23:32

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse
news:adj4r219m4fvfeput0voue933ilrikth29@4ax.com...
>..., hvorfor har du så købt en printer uden reset-knap ? :)

Tja, det kan du naturligvis have ret i )
Men det besvarer ikke mit spørgsmål.

> Guderne må vide ....

Tja, det er jo en smart bemærkning, der vel egentlig mest dækker over
manglende viden om svaret - eller dårlig forståelse for spørgsmålet.

> Jeg gætter på et kabelproblem.

Det kan udelukkes.

> Alternativt er måske gået ged i hans TCP/IP printerport opsætning...

Det er til gengæld ikke noget der kan afvises. Men burde et sådant problem
ikke levnes den mulige løsning, som der findes på de fleste computere med
ctrl-alt-del eller en resetknap, der genstarter elektronikken?

> Men han er så karrig med oplysninger at jeg egentlig ikke tror at
> manden ønsker hjælp - Han vil bare støje lidt her i gruppen

Det var dog en besynderlig konklution - jeg opretter da ikke forbindelse til
en nyhedsgruppe blot for at støje - jeg er alt for kendt på usenet til at
den påstand kan underbygges. Sagen er den ganske enkle, at jeg endnu ikke
har fået et svar der tilfredsstiller min nysgerrighed og løser mit problem.

De facto har jeg stødt på det beskrevne problem mange gange med mange
forskellige printere i forskellige opstillinger. Altså kan der ikke peges på
konkrete problemer, da det en en tilbagevendende oplevelse i mange
forskellige situationer, der burde være løst på den hårde måde - men hvor
den eneste mulighed for at fjerne fejlen er at splitte elektronikken ad og
fjerne backup-batteriet fra hukommelsen - eller købe en ny printer.

- Og har spurgt folk der burde vide noget om det lige så tit.
Det er naturligvis ikke et problem for de der ved hvordan man løser
problemet - der er bare ingen der har kunnet/villet fortælle mig det endnu.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
jep at domænet dot dk




Michael Rasmussen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 21-01-07 00:50

On Sat, 20 Jan 2007 23:31:38 +0100, "Poul Erik Jensen" <jep@image.dk>
wrote:

>> Men han er så karrig med oplysninger at jeg egentlig ikke tror at
>> manden ønsker hjælp - Han vil bare støje lidt her i gruppen
>
>Det var dog en besynderlig konklution - jeg opretter da ikke forbindelse til
>en nyhedsgruppe blot for at støje - jeg er alt for kendt på usenet til at
>den påstand kan underbygges. Sagen er den ganske enkle, at jeg endnu ikke
>har fået et svar der tilfredsstiller min nysgerrighed og løser mit problem.

>De facto har jeg stødt på det beskrevne problem mange gange med mange
>forskellige printere i forskellige opstillinger. Altså kan der ikke peges på
>konkrete problemer, da det en en tilbagevendende oplevelse i mange
>forskellige situationer, der burde være løst på den hårde måde - men hvor
>den eneste mulighed for at fjerne fejlen er at splitte elektronikken ad og
>fjerne backup-batteriet fra hukommelsen - eller købe en ny printer.

Sagen er at du er så fikseret i denne imaginære 'reset funktion' at du
helt glemmer at beskrive problemet for os:

Giv os en detaljeret beskrivelse af din opsætning:

Hvad er det for en printer ?

Hvad er operativ systemet: Linux, windows, MAC ?

Hvilken printerport: Standard TCP/IP eller noget propritært ?

Hvad er det for en printdriver: GDI, PCL, Postscript ?

Hvad er det du udskriver fra, hvilket program ?

Og så vil det være vældig smart hvis du kan reproducere problemet, så
vi andre har en mulighed for at vurdere hvad der egentlig sker....


Poul Erik Jensen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jensen


Dato : 21-01-07 01:47

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse
news:5k95r25098vet6bo707bem0vlskofvhkvo@4ax.com...

> Sagen er at du er så fikseret i denne imaginære 'reset funktion'

Ja - det var da absolut en nem løsning - og en mangel at den ikke findes!

> at du helt glemmer at beskrive problemet for os:

Nej - for problemerne er sikkert forskellige i hver deres aktuelle situation
og derfor umulig at beskrive konkret. Jo, det nærværende, som altså foregår
på jobbet på mandag - men indtil da må også jeg udtale mig generelt.

> Og så vil det være vældig smart hvis du kan reproducere problemet, så
> vi andre har en mulighed for at vurdere hvad der egentlig sker....

Se, det er jo i sagens natur ikke muligt at efterkomme, da problemet og
dermed spørgsmålet er generelt.

Det aktuelle lader sig selvfølgelig beskrive, men da jeg fysisk er et andet
sted end problemet, og jeg i øvrigt kun kender det overfladisk, så ...

Men det er et almindeligt billigt trådløst net med en central enhed (router)
der tildeler/tildeles IP med et antal PCer og et par netværksprintere.
Jeg har forsøgt at slette printerne i Windows og oprette disse igen - uden
held.
Der er ikke noget i printkø, der er øjensynligt (set fra PCen) en virksom
printer.
Printeren meddeler i sit display, at den ikke kan udfører jobbet fra den
angivne bakke - og beder om at få fejlen rettet. Der er blot (umiddelbart)
ikke nogen mulig måde på selve printeren til at rette den iøvrigt ubeskrevne
fejl, der antagelig skulle rettes fra PCen (vælges en anden bakke), men da
printeren for længst har modtaget data ses dokumentet ikke på PCen.

Mandag morgen finder problemet sikkert sin løsning, men i mellemtiden er det
vel udmærket at indhente lidt ballast?

Een ting har jeg ikke undersøgt (for det var der intet der tydede på), om
printeren var løbet tør for papir - men det er et halmstrå, for det ville
vel stå i displayet )

Debatten har da været oplysende for mig - at det kan være et
netværksproblem, så det på den vis hverken er printer eller PC der fejler -
og det er ikke uvæsentlig at være opmærksom på.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
jep at domænet dot dk



JJ (21-01-2007)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 21-01-07 09:20


"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> wrote in message
news:45b2b840$0$3482$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse
> news:5k95r25098vet6bo707bem0vlskofvhkvo@4ax.com...
>
>> Sagen er at du er så fikseret i denne imaginære 'reset funktion'
>
> Ja - det var da absolut en nem løsning - og en mangel at den ikke findes!
>
>> at du helt glemmer at beskrive problemet for os:
>
> Nej - for problemerne er sikkert forskellige i hver deres aktuelle
> situation og derfor umulig at beskrive konkret. Jo, det nærværende, som
> altså foregår på jobbet på mandag - men indtil da må også jeg udtale mig
> generelt.
>
>> Og så vil det være vældig smart hvis du kan reproducere problemet, så
>> vi andre har en mulighed for at vurdere hvad der egentlig sker....
>
> Se, det er jo i sagens natur ikke muligt at efterkomme, da problemet og
> dermed spørgsmålet er generelt.
>
> Det aktuelle lader sig selvfølgelig beskrive, men da jeg fysisk er et
> andet sted end problemet, og jeg i øvrigt kun kender det overfladisk, så
> ...
>
> Men det er et almindeligt billigt trådløst net med en central enhed
> (router) der tildeler/tildeles IP med et antal PCer og et par
> netværksprintere.
> Jeg har forsøgt at slette printerne i Windows og oprette disse igen - uden
> held.
> Der er ikke noget i printkø, der er øjensynligt (set fra PCen) en virksom
> printer.
> Printeren meddeler i sit display, at den ikke kan udfører jobbet fra den
> angivne bakke - og beder om at få fejlen rettet. Der er blot (umiddelbart)
> ikke nogen mulig måde på selve printeren til at rette den iøvrigt
> ubeskrevne fejl, der antagelig skulle rettes fra PCen (vælges en anden
> bakke), men da printeren for længst har modtaget data ses dokumentet ikke
> på PCen.
>
> Mandag morgen finder problemet sikkert sin løsning, men i mellemtiden er
> det vel udmærket at indhente lidt ballast?
>
> Een ting har jeg ikke undersøgt (for det var der intet der tydede på), om
> printeren var løbet tør for papir - men det er et halmstrå, for det ville
> vel stå i displayet )
>
> Debatten har da været oplysende for mig - at det kan være et
> netværksproblem, så det på den vis hverken er printer eller PC der
> fejler - og det er ikke uvæsentlig at være opmærksom på.
>
> --
> Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
> www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
> jep at domænet dot dk
>
Hej
Da det tilsydne laden er et problem som I tit er ude for (med forskellige
printer), og der ikke er andre der kender til problemet, kunne fejlen jo
ligge et andet sted i jeres systen end printeren.

JJ



Jesper Hartoft (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Hartoft


Dato : 21-01-07 10:57

Poul Erik Jensen wrote:
> "Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse
> news:5k95r25098vet6bo707bem0vlskofvhkvo@4ax.com...
>
> Men det er et almindeligt billigt trådløst net med en central enhed (router)
> der tildeler/tildeles IP med et antal PCer og et par netværksprintere.
> Jeg har forsøgt at slette printerne i Windows og oprette disse igen - uden
> held.

Når printerne er netværksmodeller har de indbygget printserver og derved
også en buffer af en eller anden størelse.

> Der er ikke noget i printkø, der er øjensynligt (set fra PCen) en virksom
> printer.

De netværksprintere jeg har mådt, har alle haft et
administrationsprogram som kunne bruges til at styre printeren.

> Printeren meddeler i sit display, at den ikke kan udfører jobbet fra den
> angivne bakke - og beder om at få fejlen rettet. Der er blot (umiddelbart)
> ikke nogen mulig måde på selve printeren til at rette den iøvrigt ubeskrevne
> fejl, der antagelig skulle rettes fra PCen (vælges en anden bakke), men da
> printeren for længst har modtaget data ses dokumentet ikke på PCen.

Dette problem opstår som regel når programmet (Word, Excel eller lign.)
er sat til f.eks. amerikansk letter størrelse på papiret.
Når printeren så modtager printjobbet, protesterer den fordi der kun er
A4 i skufferne.
Alle de gange jeg mødt ovenstående, var et tryk på Fortsæt eller Ignorer
tilstrækkeligt til at printeren spyttede papiret lystigt ud.

--

Mvh
Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Poul Erik Jensen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jensen


Dato : 21-01-07 14:47

"Jesper Hartoft" <news1@hartoftUD.net> skrev i en meddelelse
news:45b338d7$0$13983$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Når printerne er netværksmodeller ... printserver ...
> ...også en buffer af en eller anden størelse.
> ... administrationsprogram ... (Word, Excel eller lign.) ... sat til
> f.eks. amerikansk letter størrelse på papiret.

Aha - letter - det er netop det jeg har konstateret.var indstillingen!

> Alle de gange jeg mødt ovenstående, var et tryk på Fortsæt
> eller Ignorer tilstrækkeligt til at printeren spyttede papiret lystigt ud.

Ja, det kunne jeg ønske der var - men det ser nu ikke sådan ud, selv om et
kik i manualen giver nogle muligheder i dette konkrete tilfælde (Det
lykkedes mig at spore modellen og hente manualen).

Men spørgsmålet var oprindeligt abstrakt uden tilknytning til nogen bestemt
printer eller system, al den stund det er min gentagne oplevelse, at der
generelt mangler een (stor rød funktionsknap til annulering af garbage
eller nødstop når maskinen opfører sig uhensigtsmæssigt - hvis man først
skal slå op i manualen er det som regel for sent når løsningen kendes.

Men debatten har givet indsigt i problemet, hvilket var formålet med
spørgsmålet. Så selv om det ikke gav noget konkret hjalp det alligevel på
vej til den

Tak for indsatsen.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
jep at domænet dot dk



JJ (21-01-2007)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 21-01-07 15:34

> Men debatten har givet indsigt i problemet, hvilket var formålet med
> spørgsmålet. Så selv om det ikke gav noget konkret


Når man ikke vil give konkrete oplysninger, skal man heller ikke forvendte
et konkret svar.

JJ



Poul Erik Jensen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jensen


Dato : 21-01-07 22:18

"JJ" <jj@get.kd> skrev i en meddelelse
news:45b379dd$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Ja

> Når man ikke vil give konkrete oplysninger, ...

Det var jo det jeg afsluttende sagde - men de input af generel karakter, som
indeholdt substans, hjalp alligevel til forståelsen af problemet - så det er
bestemt ikke spildt.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
jep at domænet dot dk




Claus Tersgov (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 22-01-07 21:41

>>Poul Erik Jensen<< griflede:

> Du har vist ikke forstået spørgsmålet - det er når alle kendte

Eller også er det dig, som ikke kan udtrykker dig korrekt!

Men set i lyset af de svar, du giver andre her i tråden, så kan jeg kun sige
rend og hop!

Claus



Ukendt (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-01-07 18:19



"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev i en meddelelse
news:45b20ccb$0$3504$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Klip.......
>
> Hvor sidder reset?
>
> --
> Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
> www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
> jep at domænet dot dk
>
>

Riv netkablet ud af dyret i mangel af resetknap.

mvh Ebbe

--
Mænd holder ikke op med at lege fordi de bliver gamle.
Mænd bliver gamle fordi de holder op med at lege.



Poul Erik Jensen (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jensen


Dato : 20-01-07 23:46

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse
news:45b24f14$0$8704$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>Riv netkablet ud af dyret i mangel af resetknap.

Ja - i gamle dage - men den går s'gu ikke mere - svinet gemmer jo på fejlen,
for det aktuelle dokument er jo ikke færdigudskrevet.

Og jo, i nogle tilfælde slipper man af med en opstået fejl ved helt at
fjerne alle kabler, men i den aktuelle, såvel som den tænkte situation
hjælper det heller ikke. Det er jo netop årsagen til min efterlysning af
alternativer til den reset-knap, der jo desværre ikke findes i en ultimativ
udgave - og man skal vist langt tilbage i tiden for at finde nogen der var
udstyret med en sådan.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
jep at domænet dot dk





Michael Pilgaard (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 20-01-07 20:46

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev:


>Hvor sidder reset?

a. Shut down the computer.
b. Verify that the unit is switched on.
c. Unplug the unit from power and disconnect the connection port and
wait 30 seconds.
d. Plug in the power only.
e. Repeat steps 2-4 two more times.
f. On the third time after plugging the unit into power, reconnect the
connection port from the HP PSC 1350 to the computer.
g. Restart the computer and check the functionality.

If the issue still persists, perform a semi-full reset on the HP PSC
1350, by following the steps below:
CAUTION: A semi-full reset will reset the user settings to the factory
defaults.

a. Disconnect, and then reconnect the power cord.
b. When the lights begin to flash, simultaneously press and hold the
On/Resume button and the Number of Copies button.
c. When only the On/Resume light is flashing, release both buttons.
The reset is complete when the On/Resume light is steady.
d. If the problem persists buy a reliable printer ...


--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Poul Erik Jensen (20-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jensen


Dato : 20-01-07 23:57

"Michael Pilgaard" <mipi07@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:b7s4r2dchbc4r9l7cia0l0r59metnma6vg@4ax.com...
> a. Shut down the computer.
> b. Verify that .....

Tak - en konkret løsning på et konkret problem.

Men her skal jeg gerne indrømme, at min tålmodighed ikke rækker - hvem kan
huske en så omfattende procedure i kampens hede når dyret strejker?

Så havde en reset-knap været noget mindre omstændig.

Og det løser ikke problemet med den noget større netværksprinter, som jeg
ikke lige har data på ved hånden.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
jep at domænet dot dk



Michael Pilgaard (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 21-01-07 17:16

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev:

>"Michael Pilgaard" <mipi07@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:b7s4r2dchbc4r9l7cia0l0r59metnma6vg@4ax.com...
>> a. Shut down the computer.
>> b. Verify that .....
>
>Tak - en konkret løsning på et konkret problem.
>
>Men her skal jeg gerne indrømme, at min tålmodighed ikke rækker - hvem kan
>huske en så omfattende procedure i kampens hede når dyret strejker?
>
>Så havde en reset-knap været noget mindre omstændig.

Spørgsmålet er om du rent faktuelt ønsker at løse problemet på den måde
det kan løses på i den givne situation, eller om du ønsker at beklage
dig over den manglende reset-knap uden at løse problemet.

Som tingene er med printere nu om dage er det ofte en læsning af
manualen/søgning på nettet der skal til for at finde den måde man
resetter printeren på. Som eksempelvis angivet i det forslag jeg kom
med.

>Og det løser ikke problemet med den noget større netværksprinter, som jeg
>ikke lige har data på ved hånden.

Man kan forsøge at løse problemet eller lade være.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Poul Erik Jensen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jensen


Dato : 21-01-07 22:22

"Michael Pilgaard" <mipi07@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:2v37r25s4i431ktajievijq8jlfp1ln5e1@4ax.com...
"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev:

> Spørgsmålet er om du rent faktuelt ønsker at løse problemet
> på den måde det kan løses på i den givne situation, eller om
> du ønsker at beklage dig over den manglende reset-knap
> uden at løse problemet.

Nhæ, det er begge dele!
Drevet af dårlig erfaring og trigget af en umiddelbar oplevelse.

> Man kan forsøge at løse problemet eller lade være.

Ja, det var det jeg forsøgte med de sparsomme oplysninger jeg umiddelbart
havde, men hvor du øjensynligt kræver konkrete data at forholde dig til, kan
jeg altså godt på et generelt niveau forholde mig til X-printere, der jo
ofte er meget lig hinanden.

Tak i hvert fald, for det hjalp om ikke andet til at sætte gang i tankerne.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
jep at domænet dot dk







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste