IP-styring?
Fra : Klaus H

Dato : 20-01-07 00:14

Hej med jer i edb.hardware og teknik.el.

Jeg søger et udstyr, der ved en port kan åbne et browservindue når et kamera
registrerer en bevægelse. I denne browser vil jeg gerne kunne se hvad der
sker og om nødvendigt aktivere kontakter til at åbne og lukke porten.

Nogen ideer om hvor sådant udstyr kan findes?

Klaus H

Fra : Klaus H

Dato : 20-01-07 00:19

Klaus H wrote:
> [...]
> lukke porten.
> Nogen ideer om hvor sådant udstyr kan findes?

Jeg forventer at have en eller, til nød, 2 faste IP-adresser til rådighed.

Fra : J.K.Arning

Dato : 20-01-07 11:25

On Sat, 20 Jan 2007 00:13:51 +0100, Klaus H wrote:

> [...]
> sker og om nødvendigt aktivere kontakter til at åbne og lukke porten.
>
> Nogen ideer om hvor sådant udstyr kan findes?

Det er ikke helt gennemskueligt hvad du mener.

Jeg opfatter det som om du vil åbne en adgangsport i f.eks. en indkørsel
men hvad browser vinduet skal i denne sammenhæng kan jeg ikke helt
gennemskue.

Kan du ikke lige forklare igen hvad det er du vil gøre?

--
:: J.K.Arning :: 20-01-2007 11:22:45 :: http://arning.dk ::

Fra : Tonni Madsen

Dato : 20-01-07 23:37

> Det er ikke helt gennemskueligt hvad du mener.
Kunne forestille mig at han vil ha åbnet et browservindue hvor han kan se
billedet fra kameraet...
Det kan jeg ikke hjælpe med, men jeg mener at så et billigt sæt for et par
år siden som skulle kobles til tvet via scart, og som selv skiftede over til
kamera visning, når kameraet blev aktiveret...
Så det må være muligt at finde noget som kan...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Klaus H

Dato : 21-01-07 00:22

Tonni Madsen wrote:

> [...]
> skiftede over til kamera visning, når kameraet blev aktiveret...
> Så det må være muligt at finde noget som kan...

Ja, det er noget i den retning.
Jeg vil gerne fra min arbejdsplads kunne følge bevægelser ved en fjernstyret
port.
Jeg vil dog gerne have at billedet kommer op på min PC når der er noget der
bevæger sig.
Er det så en der må lukkes ind, vil jeg gerne kunne gøre det også via PC'en.

Der er mere end 1000 meter ud til det sted hvor porten er.

Klaus H

Fra : J.K.Arning

Dato : 21-01-07 11:29

On Sun, 21 Jan 2007 00:21:46 +0100, Klaus H wrote:

> [...]
> Er det så en der må lukkes ind, vil jeg gerne kunne gøre det også via PC'en.
>
> Der er mere end 1000 meter ud til det sted hvor porten er.

I denne her situation er det nok nærmere software du leder efter. selv de
billigste webcams bliver leveret med software der kan udføre en handling
når kameraet registrerer bevægelser. Som standart kan denne software sættes
til at maile billeder ud og jeg har haft fingre i et produkt der kunne
starte en "alarm" på pc`en i form af en lydfil der blev afspillet, men
spørg mig ikke hvad det hed det er for længe siden.

Jeg ville nok tage turen forbi google og søge på security surveillance og
så måske ip cam.

--
:: J.K.Arning :: 21-01-2007 11:24:02 :: http://arning.dk ::

Fra : J.K.Arning

Dato : 21-01-07 11:32

On Sun, 21 Jan 2007 11:28:44 +0100, J.K.Arning wrote:

> Jeg ville nok tage turen forbi google og søge på security surveillance og
> så måske ip cam.

Og så glemte jeg lige ...

I dk.edb.netvaerk er der lige startet en tråd du måske kan bruge.
Den hedder "IP Wi-Fi Internet Kamera" og er fra den 20 januar.

--
:: J.K.Arning :: 21-01-2007 11:30:39 :: http://arning.dk ::

Fra : Klaus H

Dato : 21-01-07 13:49

J.K.Arning wrote:

> Og så glemte jeg lige ...
>
> I dk.edb.netvaerk er der lige startet en tråd du måske kan bruge.
> Den hedder "IP Wi-Fi Internet Kamera" og er fra den 20 januar.

Tak for tippet. Jeg kikker efter.
Det er dog punktet med at fjernstyre et par kontakter der er det
væsentligste.

Klaus H

Fra : Sveinar Ånes

Dato : 21-01-07 14:16

Klaus H skrev i melding
> Det er dog punktet med at fjernstyre et par kontakter der er det væsentligste.

Ta en kikk på Axis's 207-serie - de har denne muligheten.

Fra : Nick

Dato : 23-01-07 09:37

I sin febervildelse flåede Klaus H tastaturet ned fra hylden og boksede de
ydmyge ord:
> [...]
> kamera registrerer en bevægelse. I denne browser vil jeg gerne kunne
> se hvad der sker og om nødvendigt aktivere kontakter til at åbne og

I det firma jeg huserer i til daglig, har vi en hel del udstyr til sådan
noget som det du beskriver.

Du har brug for et IP-kamera eller et IP-modul til et analogt kamera. Gerne
med lidt I/O-porte og noget god SW. Kig på vores site - vi forhandler flere
mærker der har noget rigtig god SW, så du kan skrive dit eget lille
Windowsprogram.

/Nick

PS: Ved snart ikke om jeg tør skrive vores www-adresse her. Folk bliver så
sure...

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 23-01-07 16:49

"Nick" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /Nick
>
> PS: Ved snart ikke om jeg tør skrive vores www-adresse her. Folk bliver så

Gør du bare det, men husk du må ikke reklamere for Køge
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Nick

Dato : 25-01-07 15:44

I sin febervildelse flåede Paul Østerby Sørensen tastaturet ned fra hylden
og boksede de ydmyge ord:
> Gør du bare det, men husk du må ikke reklamere for Køge

www.[et-før-E+et-før-Å+et-før-M+et-efter-A+et-før-J+et-efter-S].dk

Så mangler jeg kun at gange med en eller anden Fibonacci-kode...

/Nick

Fra : Allan Gøndahl

Dato : 13-02-07 18:21

Hej Nick

Come on, kom med adressen, jeg står lige og skal bruges noget godt udstyr
til en opgave.
hvis folk bliver sure over det, ja så har de sgu nok ikke andet at tage sig
til
ellers send den til IxHxCxDxK@hotmail.com fjern selv xxer
/Allan
> [...]
>
> www.[et-før-E+et-før-Å+et-før-M+et-efter-A+et-før-J+et-efter-S].dk
>
> Så mangler jeg kun at gange med en eller anden Fibonacci-kode...

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-02-07 20:34

> [...]
>
> www.[et-før-E+et-før-Å+et-før-M+et-efter-A+et-før-J+et-efter-S].dk
>
> Så mangler jeg kun at gange med en eller anden Fibonacci-kode...

Er der ikke en fejl i din kode?
Jeg tror der skal stå: danbit

--
mvh Uffe

Fra : Nick

Dato : 14-02-07 08:41

"Uffe Bærentsen" skrev i en meddelelse...
> Er der ikke en fejl i din kode?
> Jeg tror der skal stå: danbit

Sikkert nok... altså en fejl

Og du gættede rigtigt. Der er bare nogle hellignumser her i grupperne, som
ikke kan tåle, hvis man henviser konkret.

/Nick

Fra : Klaus H

Dato : 14-02-07 09:07

"Nick" <john@doe.biip> skrev i en meddelelse

> Sikkert nok... altså en fejl
>
> Og du gættede rigtigt. Der er bare nogle hellignumser her i grupperne, som
> ikke kan tåle, hvis man henviser konkret.
>
> /Nick

Tak, Nick. Det er lige sådan noget jeg er ude efter.

Mvh

Klaus

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-02-07 09:44

"Nick" <john@doe.biip> skrev i en meddelelse

> Sikkert nok... altså en fejl
>
> Og du gættede rigtigt. Der er bare nogle hellignumser her i grupperne, som
> ikke kan tåle, hvis man henviser konkret.

Synd for dem.
Har handlet med foretagendet nogle gange og kan kun anbefale dem(jer?).
Et firma som fraråder køb af et dyrt produkt som kunden selv har fundet,
for i stedet at anbefale et til 1/3 af prisen, det er et OK firma imho.

--
mvh Uffe

Fra : Nick

Dato : 14-02-07 11:47

> [...]
> Et firma som fraråder køb af et dyrt produkt som kunden selv har fundet,
> for i stedet at anbefale et til 1/3 af prisen, det er et OK firma imho.

Argh!!! Har vi gjort det? Stik mig lige sælgerens navn, så skal han få en
røffel

/Nick