Drivere HP Omnibook 900
Fra : Per Nielsen

Dato : 16-01-07 23:54

Det er da en jungle at finde drivere en til gammel bærbar af ovennævnte
type. Jeg har lagt Win98SE ind på maskinen, men ville gerne have installeret
de rigtige drivere. Der fulgte intet med, hverken manual, drivere eller
noget. jeg har søgt lidt og pist, men ikke rigtigt fundet noget brugbart.
Jo, nogle Neomagic grafikdrivere. Men dem påstår maskinen så er ikke
kompatible. Nogle venlige sjæle der kan gelejde mig i den rigtige retning
ang. drivere?

Fra : Esben

Dato : 17-01-07 00:54

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=13316&prodTypeId=321957&prodSeriesId=31639&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=20

--
Esben

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-01-07 10:40

Esben wrote:
> http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=13316&prodTypeId=321957&prodSeriesId=31639&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=20

Takker, men det er faktisk det jeg har prøvet. Og der mente maskinen ikke at
grafikdriveren var kompatibel. Jeg har prøvet at finde mere med Everest Home
Edition, men den fortæller mig ikke så meget mere. HP'en er nok for gammel.

Så jeg mangler drivere til skærm, grafikchip og lyd. Der er ikke noget
netkort i. Da den kører Intel (PIII500Mhz) slipper den for en chipsetdriver
. Og der er som sagt lagt Win98SE ind. Den har 64MB SDRAM og ATI Mobility
grafik (4MB, som jeg ikke ved om er shared ;-()Jeg har prøvet med WinXP, men
jeg synes den bliver for langsom.

Fra : jama

Dato : 17-01-07 19:26

> [...]
> og ATI Mobility grafik (4MB, som jeg ikke ved om er shared ;-()Jeg har
> prøvet med WinXP, men jeg synes den bliver for langsom.

Det burde da ikke gi problemmer, du siger selv det er et ATI Mobility 4MB,
så er det bare ind på ATIs hjemmeside og hent driver.Skærm driver er heller
ikke noget problem, tag en standard LDC driver 1024x768.Net kortet må du ku
få, hvis der er indbygget Net controller, så er det bare op på HPs side, der
er alle driverne.Jeg har en endnu ældre Bærbar en Compaq Amanda 7800,
300Mhz.jeg kan få alle drivene til den på HPs/Compaq hjemmeside.
Mvh.Jama