Drivere til USB 2.0 porte
Fra : Jørn Ibsen

Dato : 14-01-07 23:36

Jeg har netop skiftet harddisk på en pc og geninstalleret Windows XP,
samt downloadet SP1.

Efterfølgende vil Windows ikke kendes ved 4 ekstra USB-porte, som er
installeret på pc'en - ifølge vejledningen skal XP selv have drivere
hertil. Jeg forstår ikke helt, hvorfor den ikke kan finde drivere
længere, især da de 4 USB-porte også sad på maskinen under den
tidligere installation og fungerede udmærket.

Vh. Jørn

Fra : Per Nielsen

Dato : 14-01-07 23:45

Jørn Ibsen (slet ZOTMG) wrote:
> [...]
> længere, især da de 4 USB-porte også sad på maskinen under den
> tidligere installation og fungerede udmærket.

Tilgængeligheden af Windows XP SP1 USB 1.1 og 2.0 Update
http://support.microsoft.com/kb/822603

Nogen speciel grund til at du ikke vil opdatere til SP2 og efterfølgende
patches?

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 15-01-07 00:56

Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> skrev:

>Nogen speciel grund til at du ikke
>vil opdatere til SP2 og
>efterfølgende
>patches?

Nej, absolut ikke - jeg var bare ikke nået dertil endnu. I
manualen til USB-kortet var specifikt nævnt, at SP1 skulle være
installeret for at det virkede.

Vh. Jørn

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 15-01-07 07:45

"Jørn Ibsen (slet 9YH1Z)" <j.ibsen@9YH1Ziteration.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, absolut ikke - jeg var bare ikke nået dertil endnu. I
> manualen til USB-kortet var specifikt nævnt, at SP1 skulle være
> installeret for at det virkede.
>
> Vh. Jørn

SP2 indeholder alt fra SP1+en del mere.

USB 2.0 er fuldt understøttet i SP2 og bliver installeret korrekt.

mvh
Bri@n

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 15-01-07 12:14

"Jørn Ibsen (slet ZOTMG)" <j.ibsen@ZOTMGiteration.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop skiftet harddisk på en pc og geninstalleret Windows XP,
> samt downloadet SP1.

Har du ikke en CD med motherboardsdrivere?

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 15-01-07 13:59

-=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk>
skrev:

>Har du ikke en CD med
>motherboardsdrivere?

Ups, du siger noget. Jeg har måske fokuseret for meget på at
driverne burde ligge i Windows.

Prøver lige at finde den - samt smide sp2 på.

Vh. Jørn

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 15-01-07 22:04

"Jørn Ibsen (slet UYHJ4)" <j.ibsen@UYHJ4iteration.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ups, du siger noget. Jeg har måske fokuseret for meget på at
> driverne burde ligge i Windows.
>
> Prøver lige at finde den - samt smide sp2 på.

Du behøver ikke driver CD'en, hvis du smider SP2 på

mvh
Bri@n