Driver til InnoVision DV-1000 firewire kor~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-01-07 20:13

Min fars gamle bundkort brændte af og det blev erstattet med en nyere
model. Han valgte at spare en 50'er og undlod at tage udgaven med
integreret Firewire fordi han allerede havde et PCI-firewire kort.

Det er kun bundkortet der er blevet udskiftet. Windows XP er ikke
geninstalleret.

Førhen virkede hans Innovision DV-1000 firewire kort uden problemer med den
Windows XP. Men efter at vi har samlet systemet med det nye bundkort - som
iøvrigt bruger samme diske og samme Windows XP installation/drivere så
siger den man skal indlæse en driver for en "ukendt pci-enhed". Der er kun
én PCI enhed i maskinen og det er DV-1000 kortet. Først tænkte jeg at det
kunne være et eller andet onboard der skulle have en driver, men det er kun
DV-1000 kortet der ikke findes i enhedshåndteringen så det må jo være det
kort den vil have en driver til.

MEN - Ifølge Innovision kræves der ikke særskilte drivere til Windows XP:
http://www.innodv.com/support/support.html

Jeg synes dog at jeg kan huske at der var en CD med da han købte kortet for
et par år siden og at vi dengang anvendte den under installationen af XP,
men vi kan ikke finde den.

Er der tilfældigvis en af jer derude der har samme kort og har driver-cd'en
liggende?

Hvis det har nogen betydning var det gamle bundkort et Asus P5S800-VM og
det nye er et Asus P5L-MX.

På forhånd tak
/flemming

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-01-07 22:11

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> iøvrigt bruger samme diske og samme Windows XP installation/drivere ...

Hvis i ikke allerede har installeret driverne til det nye bundkort, så gør
det.
(Det nye er med intel chipsset, det gamle var SIS)

Virker det ikke, så lav en reparationsinstallation fra windows-cd´en + nye
drivere.

--
Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk