Opstartsproblemer på pc.
Fra : e-block

Dato : 14-01-07 10:32

Min bærbare HP ze2064ea kan ikke starte op.

Problemet begyndte da jeg ville installere en eksterne skærm.

Når jeg nu vil starte den op sker følgende:
boot efter et kort stykke tid, kommer den med at jeg skal vælge hvilken
tilstand jeg ønsker at starte i, vælger en hvilken som helst tilstand, og
efter ca. 10 sec. kommer en blå skærm, den står i ca. 5 sec (kan ikke nå at
læse hvad der står) og pc'en genstarter.
Jeg har prøvet at køre reparations-cd'en uden held.

Hvad gør jeg? vil helst ikke formatere den, da der er en del filer på hid,
som jeg ikke har taget backup af.

Jeg har tænkt på at sætte en anden hd i, og så tage den gamle og hente filer
ud af via en adapter... nogen der kan anbefale en god hd (til en bærbar,
2,5") på min 120 gb + en adapter så jeg kan bruge hd i en alm. pc?

vh

Paw j

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 14-01-07 12:13

"e-block" skrev
> Hvad gør jeg? vil helst ikke formatere den, da der er en del filer på hid,
> som jeg ikke har taget backup af.

Jeg har lavet mig en "Live Windows Boot CD med netværkssupport"
som mange PC'er kan boote på,
altså køre operativsystemet som er brændt på CD'en,
selvom opertivsystemet på harddisken ikke virker.
Live CD'en er lavet på grundlag af min XP CD,
service pack 2 til XP,
og en masse freeware værktøj.

Med denne Live CD har jeg kunnet hive data ud af harddisken via en
netværksledning til et netdrev (alternativt en shared folder på en anden PC)

Bart's Preinstalled Environment (BartPE) bootable live windows CD/DVD
http://www.nu2.nu/pebuilder/

Screenshot med filemanager A43 kørende:
http://www.nu2.nu/pebuilder/images/high/a43.gif

It will give you a complete Win32 environment with network support, a
graphical user interface (800x600) and FAT/NTFS/CDFS filesystem support.
Very handy for burn-in testing systems with no OS, rescuing files to a
network share, virus scan and so on.
This will replace any Dos bootdisk in no time!

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : frede

Dato : 14-01-07 15:06

Min søn havde samme problem for nogle dage siden , det var på grund af en
opdatering der var kommet fra Microsoft.
Vi indsatte den originale Windows cd og startede fra den vi kunne vælge
reperations muligheden valge vi en c:/chkdsk den fandt nogle fejl og så
kunne vi starte op så komme videre.

Mvh Frede

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 14-01-07 21:33

Siger MANGE tak til Frede. det var lige det der skulle til. du har redet min
pc (og min dag)

VH

Paw j

Fra : frede