Fedt eller til grin? Dell XPS 710 H2C
Fra : ct

Dato : 13-01-07 13:23

Jeg skal have mig en ny PC - jeg elsker computere, og er vildt facineret af
alt nyt og spændende Den skal derfor være i den 'tunge' ende rent
spilmæssigt, for når jeg endeligt en gang imellem får tid til at lege, skal
det være noget der virker..

Havde planlagt at købe en Dell Dimension model et-eller-andet, når de engang
kom med Geforce 8800GTX, men det lader til at tage lang tid endnu. Mit
oprindelige budget var max 20.000 inkl 24" skærm som alene koster +6000kr.

Dells nye XPS 710 H2C derimod har ikke mindre end 2 af slagsen, en enorm
CPU, de hurtigste harddiske, og i RAID, kort sagt ser det ud til den har ALT
hvad man (jeg) kan forestille sig. Og oveni noget spacy kølesystem til CPU'
en så den kan overclockes. Prisen er selvfølgelig heftig, men jeg kan gennem
mit arbejde få 20-25% rabat, og så er vi omkring 30.000 med en 24" skærm.

Men hvad siger I? er det en fed maskine eller er den, specielt med henblik
på prisen, til grin? Holder det som en maskine der yder det bedste man kan
få? Som jeg umiddelbart kan regne ud ville det ikke være billigere for mig
at købe stumperne selv... Men ville f.eks. nok aldrig vælge dén CPU (Quad
Core til 7000kr.) hvis jeg samlede en PC selv.

Og så synes jeg XPS710 har været på markedet i nogen tid (omend uden
kølesystem og 8800gtx' er), mon der er en ny model klar indenfor de næste 2
måneder?

ct

Fra : F.Larsen

Dato : 13-01-07 22:56

"ct" <claus@-fjern-kjerkegaard.dk> wrote in message
> [...]
> gennem mit arbejde få 20-25% rabat, og så er vi omkring 30.000 med en 24"

Du betaler forholdsvis meget for at få de sidste 10% ekstra
2xGrafikort + cpu løber op i alene 16.000 hertil så RAM og Diske ~5.000,-

f.eks. koster en C2D E6700 det halve af en Extreme QX6700 ...

Men ok, det er en interresant maskine, især kølingen :=)

> [...]
> at købe stumperne selv... Men ville f.eks. nok aldrig vælge dén CPU (Quad
> Core til 7000kr.) hvis jeg samlede en PC selv.

Core 2 duo er vejen frem, jeg ville overhodet ikke finde på at bygge en ny
maskine der ikke er dual cpu nu med vista i horisonten ...

> Og så synes jeg XPS710 har været på markedet i nogen tid (omend uden
> kølesystem og 8800gtx' er), mon der er en ny model klar indenfor de næste
> 2 måneder?

Det kan du nok rolig regne med, og om to måneder er der nok også endnu en
lige på trapperne osv...

--
Flemming