Boot-failure
Fra : Michael Schrøder

Dato : 12-01-07 15:20

Halløjsa

Min stationære stod her til morgen med motherboardets opstartsbillede på
skærmen, så den må have genstartet i løbet af natten.

Problemet er bare at den ikke når længere. Selvom jeg holder Del nede kommer
jeg ikke ind i BIOS.

Jeg har resat BIOS med jumper og fjernet batteri (efter vejledningen) - men
uden resultat.

Så spørgsmålet er - er den bare død ?

Kan det være batteriet der er løbet tom for strøm, eller medfører det ikke
sådan en opførsel ?

mvh Michael

Fra : Ole Axelsen

Dato : 12-01-07 18:20

Michael Schrøder wrote:
> [...]
> på skærmen, så den må have genstartet i løbet af natten.

> Kan det være batteriet der er løbet tom for strøm, eller medfører det

Det vil bare gøre, at den ikke kan huske sine indstillinger. Den skal starte
alligevel, og måske komme med en meddelelse om, at BIOS indstillingerne er
forkerte.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 12-01-07 21:20

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse

> Det vil bare gøre, at den ikke kan huske sine indstillinger. Den skal
> starte alligevel, og måske komme med en meddelelse om, at BIOS
> indstillingerne er forkerte.

Så konklusionen er at MB er stået af - mere elle mindre...

Så må jeg se hvor langt reklamationsretten strækker sig, den er knap et år
gammel.

mvh Michael

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-01-07 21:26

"Michael Schrøder" <kmdmls@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

> Så konklusionen er at MB er stået af - mere elle mindre...

Ikke nødvendigvis, det kan også være en HD eller andet som f.eks. en RAM
blok der er stået af.
Prøv at pille tingene fra en efter en og se om det løser problemet.
Jeg havde selv engang det samme problem, en harddisk var stået af og jeg kom
aldrig forbi POST skærmen.
Efter at pillet kablet til HD'en af virkede alt igen som det skulle.

Mvh
Benjamin

Fra : Michael Schrøder

Dato : 13-01-07 17:09

"Laziter [9440]" <laziter@FJERNgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kom aldrig forbi POST skærmen.
> Efter at pillet kablet til HD'en af virkede alt igen som det skulle.

- det vil jeg prøve...

mvh Michael

Fra : Villy Jensen

Dato : 13-01-07 06:54

| Problemet er bare at den ikke når længere. Selvom jeg holder Del nede
kommer
| jeg ikke ind i BIOS.

Hvis tastaturet svigter (frakoblet/låst knap(/defekt)),
vil POST ikke gennemføres (afhængig af BIOS indstilling)

Står der en fejlmelding på skærmen?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Michael Schrøder

Dato : 13-01-07 17:07

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> kommer
>

> Hvis tastaturet svigter (frakoblet/låst knap(/defekt)),
> vil POST ikke gennemføres (afhængig af BIOS indstilling)
>
> Står der en fejlmelding på skærmen?

Efter hukommelsen... - hvis jeg ikke rører noget står der at jeg kan holde
Del nede...
Hvis jeg gør det står der noget tilsvarende...

Ingen fejlmeddelelser, ingen biblyde.

mvh Michael