Søger et tv-kort...
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 10-01-07 22:17

Hej i gruppen

Jeg skal ud og finde mig et nyt tv-kort til computeren, da mit aldrende Aver
TV98 er begyndt at svigte.

Jeg vil helst have et internt da ragelset på skrivebordet jo ellers hober
sig op i gavldige højder.
Hvis fordelene er størrel ved de eksterne, så må jeg jo tage sådan en, men
jeg kender intet til diverse specifikationer.

Jeg behøver på ingen måde fjernbetjening.

Vil gerne have mulighed for at få en ordentlig opløsning, så jeg kan få
tv-billedet blæst op i mere end 5 x 7cm.

Er der nogen der har et bud på en god og ikke for dyr løsning?

Bør man i dag tage intern eller ekstern tv-tuner?

På forhånd tak for hjælpen

/CJ

Fra : Kasper

Dato : 11-01-07 09:35

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen@gmail.com> wrote in message
> [...]
> tv-billedet blæst op i mere end 5 x 7cm.
>
> Er der nogen der har et bud på en god og ikke for dyr løsning?

Jeg har været mægtig glad for mit hauppauge PVR-500 (som i pricippet er to
stk PVR-150), som er et PCI-kort. Det fungerer perfekt til windows
mediacenter, men kan selvfølgelig også bruges uden.
Kortene findes i forskellige versioner, måske vil dette være interessant for
dig: http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr150mcelp.html

Jeg har desværre ikke kendskab til andre tv-tuner-kort, så min hjælp er
måske lidt unuanceret.

Mvh
Kasper