Printserver eller parallel til USB?
Fra : Tom

Dato : 08-01-07 21:42

Hej

Jeg har en laser Brother (vist 1070) der kun har parallel.

Der skal nu en printserver på der kan give den en IP så den kan gå i
switchen eller en en parallel til USB dims.

Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på?

Er det nødvendigt med en særlig en eller kan de gå på alle parallel
printere?

Tom

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-07 22:02

On Mon, 8 Jan 2007 21:42:14 +0100, "Tom" <no@spam.please> wrote:

>Jeg har en laser Brother (vist 1070) der kun har parallel.

Udmærket printer...

> [...]
>
>Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på?
>
>Er det nødvendigt med en særlig en eller kan de gå på alle parallel

Du skal have fat i en printserver med parallel port. Den slags ligger
i prislejet omkring 600 kroner. Men desværre fungerer de langt fra
altid efter hensigten. Der mangler standardisering og det er lidt af
et lotteri at få en tilfældig printer til at fungere med en
'tilfældig' printserver...

Retfærdigvis skal det dog siges at Brother printere er dem der har
givet mig færrest problemer.

Men jeg vil nu stærkt anbefale en ny printer med indbygget
netkort/printserver. Den slags fungerer hver gang..

En ny S/H fås fra 1300 kroner, f,eks Brother 2070N. Farvelasere fra
2300, f.eks Samsung CLP-300N

<mlr>

Fra : F.Hansen

Dato : 09-01-07 04:47

"Tom" <no@spam.please> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en laser Brother (vist 1070) der kun har parallel.
>
> Der skal nu en printserver på der kan give den en IP så den kan gå i
> switchen eller en en parallel til USB dims.

Hej Tom

Jeg har efter et fejlkøb et "usb to parallel link" kabel, som du må få.

http://www.syd-data.dk/product_info.php/products_id/950

Mvh Finn (Horsens)