Videograbber kort med DVBtuner, alm. TV tu~
Fra : Mandy Lifeboats

Dato : 08-01-07 12:50

Hej,

Jeg skal have 'grabbed' noget VHS video over til AVI/MPG.
Det var mit egentlig mål med købet. Men så kommer jeg til at tænke på, at
det ville da være fedt, hvis der var en DVB tuner med og en alm. TV-indgang
(hvor jeg kan tage signalet fra vores analoge kabel TV signal også)

Findes der kort, der kan alt det?
Hvis ikke, kan nogle råde mig til et fornuftigt køb, der bare skal kunne
overføre video til PC?

På forhånd mange tak,

Fra : Mandy Lifeboats

Dato : 08-01-07 12:53

Det behøver, for resten, ikke være et indstikskort, jo.
Det kan lige så vel være noget eksternt USB. Bare ikke firewire, for det har
jeg ikke.

Fra : Mandy Lifeboats

Dato : 08-01-07 14:24

http://www.hauppauge.co.uk/pages/products/data_hvr3000.html

Kan man tilslutte din gamle VHS til dette kort her?
Kortet har alle de andre features, jeg vil ha'.

Synes ikke rigtig, jeg kan læse mig til det på siden der...

Fra : Max

Dato : 08-01-07 14:33

Hej Mandy Lifeboats

> Synes ikke rigtig, jeg kan læse mig til det på siden der...

Watch and record videos from your VCR or camcorder -
Attach your external video source to the audio and video inputs
to watch analogue video on your PC. Record your personal video
to your hard disk in MPEG-1-VCD, MPEG-2-SVCD or MPEG-2-DVD.

Står der på siden :)

Mvh Max

Fra : Mandy Lifeboats

Dato : 08-01-07 15:44

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
> to watch analogue video on your PC. Record your personal video
> to your hard disk in MPEG-1-VCD, MPEG-2-SVCD or MPEG-2-DVD.

Takker! :)

Fra : Bjarne Chr

Dato : 08-01-07 18:19

"Mandy Lifeboats" <no@spam.accepted> skrev i en meddelelse
> http://www.hauppauge.co.uk/pages/products/data_hvr3000.html
>
> Kan man tilslutte din gamle VHS til dette kort her?
> Kortet har alle de andre features, jeg vil ha'.
>
> Synes ikke rigtig, jeg kan læse mig til det på siden der...

Hauppauge TV tuner findes i to Versioner PVR kun analogt TV. HVR kan både
analogt samt DVB-T de kan begge bruges til din VHS Du skal bruge en Scart
adapter http://www.el-supply.dk/Shoppix/538014.JPG samt et gult composite
kabel og lydkabler hvid rød så er du kørende.
--
Venlig hilsen
Bc