Fra computer til stereo og TV
Fra : Toke

Dato : 06-01-07 16:51

Hej gruppe!

Jeg har lidt problemer med at finde ud af, hvordan jeg jeg får min
computer til at vise film (fra mit dvd-drev) på mit TV og spille musik
via min forstærkers højtalere (?)

1. Min computer har følgende lyd/grafikkort:

¤ 5.1 SURROUND SOUND LYDKORT (yderligere specifikationer ved jeg ikke
helt hvordan jeg skaffer)
¤ GEFORCE 7950GT

2. Mit stereoanlæg er af ældre model og består af:

¤ Harman/Kardon HK3350 Stereo Receiver
¤ Harman/Kardon HD7225 CD-afspille
¤ Nogle højtalere

Kan jeg overhovedet skaffe nogle kabler, der kan få mit anlæg til at
spille min computers musik ?

Og hvilket kabel skal jeg have før jeg kan se min dvdfilm på mit TV
via min computer ?

På forhånd 1000 tak !
/Toke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-01-07 23:23

> Jeg har lidt problemer med at finde ud af, hvordan jeg jeg får min
> computer til at vise film (fra mit dvd-drev) på mit TV og spille musik
> via min forstærkers højtalere (?)

Det fordrer, at dit grafikkort har TV udgang. Det er et lille stik, som
ligner S-video stikket på din DVD, video o.lign.

Så tilslutter du blot denne til dit tv og line ud fra lydkortet til line ind
på dit anlæg (aux-, tape-, tuner, cd- in) En hvilken som helt linjeindgang
*MINUS* phono (grammofon) kan bruges.

Kablet kan købes mange steder. Netto har dem ofte på tilbud til kr. 60-80,-
for et sæt på ti meter.

Bemærk, at nogle grafikkort bruger et specielt stik til tv ud, så der skal
du bruge en adapter.

Herefter højreklikker du på skrivebordet og vælger indstillinger for
grafikkortet. Der skal du så vælge tv skærm som sekundær skærm. Det kan
drille en smule for men nybegynder at indstille skærmen.

Claus

Fra : Toke

Dato : 07-01-07 10:48

Mange tak for hjælpen..

Fra : Bjarne Chr

Dato : 07-01-07 11:04

"Toke" <asenik2@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej gruppe!

[...]

Aldi har også nogen gange et helt sæt kabler inclusive en Scartadapter og
minijack til omkring en 50 Kr. Der er alt hvad du skal bruge.

--
Venlig hilsen
Bc

Fra : Toke

Dato : 09-01-07 15:42

Nu har jeg skafftet de nødvendige kabler, stik og adaptorer!

Mit anlæg spiller fint :D, men mit TV viser kun sne, når jeg går
over på AV :(

Skal TV'et tilføjes som en skærm ? For jeg kan ikke finde ud af det
med at sætte det til sekundær skærm :(

Fra : Bjarne Chr

Dato : 09-01-07 16:28

[...]

Hej
Prøv højreklik på dit skrivebord / Egenskaber / Indstillinger / højreklik på
skærm 2 og vælg vedhæftet. Se også lige efter om du evt. kan finde noget
med hotkeys til at skifte mellem PC og TV f.eks Alt F5

--
Venlig hilsen
Bc