Forskel på Canon blæktanke
Fra : Hans

Dato : 05-01-07 20:33

Er der nogen som ved forskellen på Canons BCI-3eM-Y-C og BCI-6M-Y-C
blæktanke, bortset fra at de er angivet til hver sin printerserie?

De er nemlig 100% mekanisk identiske og jeg kan heller ikke se nogen forskel
i farverne.

Jeg har en IP5000 og er kommet til at bestille BCI-3e tanke, men indtil
videre virker printeren ret ligeglad.

Hans

Fra : Max

Dato : 05-01-07 20:37

Hej Hans

> Jeg har en IP5000 og er kommet til at bestille BCI-3e tanke, men
> indtil videre virker printeren ret ligeglad.

Jeg havde tidligere en Canon BJC-600 printer, og den brugte BCI-3
tanke og nu har jeg en IP4000 og den bruger BCI-6 og det er korrekt
at det to typer er ens af udseende, men jeg tror at selve blækket
er en anden, så vidt jeg husker er det noget med langtidsholdbar-
heden og den mindste dråbestørrelse der kan laves.

--
Mvh Max

Fra : Hans

Dato : 05-01-07 20:48

Max wrote:
> [...]
> er en anden, så vidt jeg husker er det noget med langtidsholdbar-
> heden og den mindste dråbestørrelse der kan laves.

Det er muligt du har ret, men selv på fotopapir kan jeg ikke se forskel, og
IP5000 kan nemlig udskive med ret små dråber. Jeg udskrev en reference før
og efter skiftet - Ingen forskel overhovedet, så jeg kunne godt mistænke
Canon, at det i dag er det samme sprüdelwasser i begge typer.

Nå - Det var i øvrigt bare en smutter i indkøb, og den bliver jo
nødvendigvis ikke at blive gentaget.

Hans

Fra : Max

Dato : 05-01-07 21:22

Hej Hans

> kunne godt mistænke Canon, at det i dag er det samme sprüdelwasser i
> begge typer.

Jeg kunne godt have mistanke om at du har ret i den mistanke :)

--
Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 05-01-07 22:31

On Fri, 5 Jan 2007 20:47:53 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

> [...]
>og efter skiftet - Ingen forskel overhovedet, så jeg kunne godt mistænke
>Canon, at det i dag er det samme sprüdelwasser i begge typer.

Det er det ikke, ifølge Canon (jeg talte engang med dem om det, jeg
husker dog ikke præcis hvad forskellen var, men farverne i 6erne
skulle i alt fald være bedre). Men 3ere kan sagtens bruges i printere
der kører med 6ere, sagde de.

De nye CLI8 er også præcis den samme type patron, bortset fra chippen
- farverne ser også ens ud men det er en helt anden type blæk, der
holder farven meget længere på de færdige print (under optimale
forhold op til 100 år, siger de, hvor de andre vist kun er farveægte
et par år).

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern