Pinnacle tv-kort
Fra : Benjamin R. Giversen

Dato : 05-01-07 18:11

Jeg har et tvkort af mærket pinnacle. Jeg kender ikke den præcise
type/modelnr. På den originale cd som fulgte med kortet står der pctv 5
se. Problemet er at programmet der installerer softwaren går i stå under
installationen. Jeg har så prøvet at hente en ny driver på firmaets
hjemmeside. Her er det ikke muligt, så vidt jeg kan finde ud af, at
skaffe de originale drivere. Jeg har så hentet et der hedder pctv5550 og
pctv5550 patch. Disse kan godt installeres, men når maskinen skal
genstarte svarer programmet ikke.
Efter en mauel genstart kører der et program der checker om det er
istalleret korrekt og det program stopper og fortæller at der er et
problem med en driver der er defekt. Det anbefales at programmet
afinstalleres og at man derefter geninstallerer. Det virker bare ikke.
Jeg har prøvet at fjerne tingene manuelt, og derefter installere en gang
mere. Det virker stadig ikke. Kortet har tidligere fungeret på maskinen
som kører Windows xp proffesionel.
Er der nogle der har en god idé vil jeg blive glad.

Med venlig hilsen
Benjamin R. Giversen

Fra : Henning

Dato : 05-01-07 19:47

On Fri, 05 Jan 2007 18:10:40 +0100, "Benjamin R. Giversen"
<garfield_killer@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>se. Problemet er at programmet der installerer softwaren går i stå under
>installationen. Jeg har så prøvet at hente en ny driver på firmaets

Har du husket at installere softwaren før du monterer kortet?

Fra : Bjarne Chr

Dato : 05-01-07 19:55

> Har du husket at installere softwaren før du monterer kortet?

Er det ikke omvendt sætte kortet i først og når så windows finder den ny
hardware smider man Cd'en i ?

--
Venlig hilsen
Bc

Fra : Max

Dato : 05-01-07 20:30

Hej Bjarne

> Er det ikke omvendt sætte kortet i først og når så windows finder den
> ny hardware smider man Cd'en i ?

Ikke mere, idag installere man softwaren, når kortet så puttes i,
ja så finder windows selv softwaren og installere kortet.

--
Mvh Max

Fra : Hans

Dato : 05-01-07 21:15

Max wrote:
> Hej Bjarne

> Ikke mere, idag installere man softwaren, når kortet så puttes i,
> ja så finder windows selv softwaren og installere kortet.

Øh? Mig bekendt skal PCI-kortet monteres først, da softwaren ellers vil
brokke sig over at hardwaren ikke er tilstede, mens ved USB enheder er det
lige omvendt. Her skal softwaren installeres først, og i slutningen af
installationen bliver man herefter bedt om at tilslutte hardwaren.

Hans

Fra : Bjarne Chr

Dato : 05-01-07 22:04

> [...]
> lige omvendt. Her skal softwaren installeres først, og i slutningen af
> installationen bliver man herefter bedt om at tilslutte hardwaren.

Jeg er helt enig med dig
--
Venlig hilsen
Bc

Fra : Henning

Dato : 05-01-07 22:47

On Fri, 5 Jan 2007 21:14:40 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

> [...]
>lige omvendt. Her skal softwaren installeres først, og i slutningen af
>installationen bliver man herefter bedt om at tilslutte hardwaren.

Ikke desto mindre er det hvad fabrikanterne skriver i manualerne -
først software, luk ned, monter hardwaren, start op og lad Windows
selv installere driverne.

Fra : Hans

Dato : 06-01-07 00:39

> Ikke desto mindre er det hvad fabrikanterne skriver i manualerne -
> først software, luk ned, monter hardwaren, start op og lad Windows
> selv installere driverne.

Eksempel?

Fra : Alt Elektronik - Mic~

Dato : 06-01-07 07:24

"Hans" <hans@susaa.xx> wrote in message

> Eksempel?

Blander mig lige... med et eksempel på software før hardware...

>Linksys WMP54G PCI Wireless card<

Label på CD: "Run CD First! - Before connecting the Device to your PC.

Ja...

Mvh. Michael.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-01-07 09:25

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Eksempel?

Mit Netgear wireless PCI kort. Først software, luk ned, monter hardware
o.s.v. Det står med STORE bogstaver på CD og i manualen.

Mvh.

Karsten

Fra : Bjarne Chr

Dato : 06-01-07 11:07

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Eksempel?

Til mit Hauppage TV Kort står der højt og tydeligt Monter TV Kortet i en
ledig pci slot monter TV kablerne. Efter start af Windows installeres device
drivers fra den medfølgende Installatons CD.
--
Venlig hilsen
Bc