ATI TV Wonder USB problemer.
Fra : Thomas

Dato : 05-01-07 16:11

Hej.
Hvis der findes en bedre gruppe at spørge i, så håber jeg på et tip med
gruppens navn, men ellers kommer det her.

Da jeg ind imellem godt kunne se ideen i at se lidt TV på min laptop
investerede jeg i en USB TV-Tuner af den analoge type.

Det blev en ATI TV Wonder USB 2.0

Den giver mig nu en del problemer, og selvom jeg ikke ser mig selv som helt
tabt bag en vogn mht. edb , så har jeg stadig ikke haft billede på skærmen
endnu.
Jeg har forsøgt startet det på min stationære Pc som både er hurtig og har
USB 2.0 porte.
Mit system er XP home.

Det så ellers nemt ud på pakken med -"Sæt CD'en i", "Tilslut kabler" og så
"Se TV".
Med i pakken lå drivere og div., som jeg dog alligevel selvfølgelig har
hentet de nyeste af på ATI's hjemmeside.

Efter installationen af det hele har jeg nu fået ATI's MMC altså Multi Media
Center.
Jeg kan åbne mange af funktionerne, men ikke det som det hele drejer sig om,
nemlig TV funktionen.

Når jeg starter "TV" så skriver den;
___

The TV player failed to initialize.
Check windows device manager to ensure that the correct video driver has
been installed and is working proberly before attempting to restart TV.
___

Så er spørgsmålet nu hvad pokker det er den brokker sig over?
Mit videokort er et Asus N6200 med nyeste Nvidia drivere, så det er vel ikke
det som den har i tankerne med den fejlmeddelelse ?

Er der ikke et "idiot-sikkert" program jeg kan bruge, hvis jeg bare vil
se/optage TV ?

Nogen ideer til fejlfinding ?

Thomas.

Fra : Hans

Dato : 05-01-07 17:22

Thomas wrote:

> Nogen ideer til fejlfinding ?

Skræl al den software du har installeret ud, genstart, og geninstaller med
den medfølgende CD.

Du mangler simpelthen drivere og codecs, som bliver installeret korrekt fra
CD'en.

Hans

Fra : Thomas

Dato : 05-01-07 20:48

> Du mangler simpelthen drivere og codecs, som bliver installeret korrekt
> fra CD'en.
>
> Hans

Hej.

Har prøvet at afinstallere og geninstallere både med de originale drivere på
den medfølgende CD og for eksperimentets skyld også med de opdaterede
drivere fra ATI's hjemmeside.
Begge ting ender med præcis samme fejlmelding, som beskrevet i mit første
indlæg...Æv..

Thomas.