ny mus kører værre på usb end min gamle på~
Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 20:25

Jeg har lige fået en Logitech G3 laser mus som kører på usb.
Før havde jeg en MX310 via usb/ps2-adapter.
Jeg synes det gamle setup kørte mere præcist og "stramt".
Den nye sejler lidt og desuden fryser markøren ind imellem f.eks. når et
program loader eller en webside indlæses.
Er det bare sådan med usb-mus? Kan jeg afhjælpe det?

/ Jesper

Fra : Rado

Dato : 03-01-07 21:00

On Wed, 3 Jan 2007 20:25:14 +0100, "Jesper" <vvv> wrote:

> [...]
>program loader eller en webside indlæses.
>Er det bare sådan med usb-mus? Kan jeg afhjælpe det?

Skal jeg ikke kunne sige, men jeg har droppet USB mus - der er for
mange problemer med dem synes jeg. Har du prøvet at køre over PS2
adapteren fra den gamle?

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 00:16

> Skal jeg ikke kunne sige, men jeg har droppet USB mus - der er for
> mange problemer med dem synes jeg. Har du prøvet at køre over PS2
> adapteren fra den gamle?

Ja, men selv om jeg genstarter maskinen reagerer musen ikke. Jeg tror
simpelthen ikke den vil fungere via ps2-adapteren
Det skal siges at musen nu fungerer noget bedre efter jeg har fiflet lidt
med dens indstillinger.
Hvilke problemer har du haft?

/ Jesper

Fra : Rado

Dato : 04-01-07 09:28

On Thu, 4 Jan 2007 00:16:07 +0100, "Jesper" <vvv> wrote:

> [...]
>simpelthen ikke den vil fungere via ps2-adapteren
>Det skal siges at musen nu fungerer noget bedre efter jeg har fiflet lidt

Bl.a. at musen fryser så man er nødt til at reboote for at få den
igang igen. I det hele taget er USB noget kringlet noget at have med
at gøre, så jeg bruger det kun hvor jeg ingen andre alternativer har.

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-01-07 18:39

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Bl.a. at musen fryser så man er nødt til at reboote for at få den
> igang igen. I det hele taget er USB noget kringlet noget at have med
> at gøre, så jeg bruger det kun hvor jeg ingen andre alternativer har.

Har i begge husket at opdatere jeres chipsæt og usbdrivere?

Jeg har aldrig haft et eneste problem med USB. Kamera, printer, mus,
tastatur, ipod, digitizer osv. fejler aldrig....

- Martin