Software til WinTV-PVR500 tv kort
Fra : Chr.

Dato : 03-01-07 00:25

Jeg er indehaver af subj. men det er jo et kort som er designet til Windows
Media Center!

Men hvis man nu kører WinXP Pro, er der så nogle som kender et godt software
program således det er muligt at se og optage TV fra dette kort?

Det optimale ville naturligvis være hvis der er et gratis program på nettet,
men vil ikke have noget i mod at betale en beskeden sum for et program,
såfremt kvaliteten er i orden.

Nogle forslag?

--------------= Posted using GrabIt =----------------
------= Binary Usenet downloading made easy =---------
-= Get GrabIt for free from http://www.shemes.com/ =-

Fra : Mads

Dato : 03-01-07 00:38

On Wed, 3 Jan 2007 00:25:16 +0100, "Chr." <chr@*remove*nybro.dk>
wrote:

> [...]
>men vil ikke have noget i mod at betale en beskeden sum for et program,

Selve driverne henter du hos Hauppauge som beskrevet i manualen
( hvis man da kan kalde det ene ark papir for en manual )

Som TV software kan jeg foreslå Beyond TV fra Snapstream
http://www.snapstream.com/products/beyondtv/

Det understøtter PVR500 kortets dobbelte TV tuner, så du kan
optage 2 programmer på samme tid, eller se et program mens du
optager et andet.

Programmet er desværre ikke gratis. Ca 450 kr

Jeg har selv brugt der med et PVR500 kort under XP i et lille års tid
og det virker fint.

mvh Mads

Fra : Alexandre

Dato : 03-01-07 06:51

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message
> [...]

Ja , fra OpenSource verden kan du finde mange kvalitets software til ..
tjaa du bestemer selv
hvor meget du vil give :)

Google er din ven.
http://www.google.dk/search?hl=en&q=opensource+mediacenter+software&btnG=Google+Search

mvh
Nuno Alexandre

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-01-07 17:54

> Men hvis man nu kører WinXP Pro, er der så nogle som kender et godt
> software program således det er muligt at se og optage TV fra dette
> kort?

Jeg bruger Power Cinema og er godt tilfreds. Navnlig version 4 er fin, fordi
det lader til, at koden er strammet gevaldigt op i forhold til tidligere
versioner.

Kan købes hos cyberlink.

Claus

Fra : Mads

Dato : 03-01-07 18:33

On Wed, 3 Jan 2007 17:54:18 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Jeg bruger Power Cinema og er godt tilfreds. Navnlig version 4 er fin, fordi
>det lader til, at koden er strammet gevaldigt op i forhold til tidligere
>versioner.

Hej

Understøtter Power Cinema den dobbelte TV tuner
som der jo er i PVR500 kortet ?

mvh Mads

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-01-07 21:35

> Understøtter Power Cinema den dobbelte TV tuner
> som der jo er i PVR500 kortet ?

Det ved jeg ikke, men det understøtter flere dobbeltkort. Mit eget kort er
også et hybridkort.

Claus

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-01-07 00:02

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in

> Det ved jeg ikke, men det understøtter flere dobbeltkort. Mit eget
> kort er også et hybridkort.

Jeg blander mig lige i diskussionen :)

PVR500 er ikke et hybridkort, men et kort med to analoge tunere. Hauppauges
hybridkort hedder HVR-<modelnummer>.

/flemming

Fra : Mads

Dato : 04-01-07 00:17

On 03 Jan 2007 23:01:48 GMT, Flemming Joensson
<flemming@joensson.invalid> wrote:

>PVR500 er ikke et hybridkort, men et kort med to analoge tunere. Hauppauges
>hybridkort hedder HVR-<modelnummer>.

Netop, det var også derfor jeg spurgte om Power Cinema
understøttede 2 tunere, så man f.eks. kunne se et program
mens man optog et andet.

mvh Mads

Fra : Anders Pedersen

Dato : 05-01-07 17:14

Mads skrev:

> Netop, det var også derfor jeg spurgte om Power Cinema
> understøttede 2 tunere, så man f.eks. kunne se et program
> mens man optog et andet.
I et hybridkort der vis stadig kun en tuner
altså en kompimeret analog+dvb-t tuner
så jeg mener du kan optage to programmer på tiden.
Dog mener jeg der er 2 tunere på hvr3000,hvr4000

Fra : chr.hove@gmail.com

Dato : 04-01-07 01:13

> Selve driverne henter du hos Hauppauge som beskrevet i manualen
> ( hvis man da kan kalde det ene ark papir for en manual )

Hej Mads

Tak for dit svar - desværre er tingene ikke gået så let som håbet
og efter at have bakset med det i alt for lang tid nu, håber jeg på
lidt assistance for "dummies"
Jeg har forsøgt mig med 8 forskellige programmer, men fælles for dem
alle er at enten så kommer der kun lyd og intet billede. Andre tv
programmer leverer billede men ikke lyd. Andre levere både lyd og
billede men det hakker meget...!

Jeg har forsøgt med drivers fra Hauppauge samt den CD der fulgte med
- men jeg mistænker nu alligevel driveren for at være synderen!

Har du mulighed for at smide et link til den driver som du benytter med
succes?

Fra : Mads

Dato : 04-01-07 11:48

On 3 Jan 2007 16:12:43 -0800, chr.hove@gmail.com wrote:

> [...]
>- men jeg mistænker nu alligevel driveren for at være synderen!
>
>Har du mulighed for at smide et link til den driver som du benytter med

Hej

Det er åbenbart ikke helt samme udgave vi har, for
til min fulgte der ingen CD med til, men mon ikke selve
kortet er det samme.

Den driver jeg har brugt er denne :
http://www.hauppauge.nu/pages/support/swe_20support_mce.html
og jeg har som nævnt brugt den sammen med BeyondTV

Der findes dog også gratis løsninger. Jeg har godtnok ikke selv
prøvet programmet, men Go TV understøtter PVR500 så du kan
da evt. prøve det
http://sites.mobile.yahoo.com/go/tv/index
og i så fald må du da gerne skrive her om det virker

mvh Mads