Sort skærm ved ny PC
Fra : Ukendt

Dato : 02-01-07 19:54

Hej.

Vi har lige fået leveret ny computer med posten uden skærm mv.

Vi har nu samlet det hele, men har bare det problem, at skærmen ikke
modtager signal.

Vi har forsøgt med to skærme, men begge skærme forbliver sorte. Ikke et
eneste blink kommer der frem.

På vores skærme er der en lysdiode, der lyser rød. Normalt skifter de til
grøn, når en PC tændes, men de forbliver røde.

Hvad kan være problemet?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-01-07 20:05

On Tue, 2 Jan 2007 19:53:30 +0100, "Michael Sørensen" <.> wrote:

> [...]
>
>På vores skærme er der en lysdiode, der lyser rød. Normalt skifter de til
>grøn, når en PC tændes, men de forbliver røde.

Der er selvfølgelig den mulighed at computeren / grafikkortet er
sygt..

En anden mulighed er at maskinen har flere grafikkort og/eller
grafikkortet har flere porte - Og I anvender en port der ikke er
aktiveret ??

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-07 20:37

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> En anden mulighed er at maskinen har flere grafikkort og/eller
> grafikkortet har flere porte - Og I anvender en port der ikke er

Vi har haft den skilt ad og pillet ved grafikkortet. Her virkede det ikke
til, at det var løst, men da vi også skruede grafikkortet helt af, kunne vi
mærke, at det ikke sad ordentligt fast. Det er nu skruet helt fast og det
virker.

Jeg kan blot konstatere, at det er utrolig dårlig service i forhold til,
hvad jeg har været vant til, når jeg har købt en maskine i en EDB-butik, og
den ikke har været testet for sådanne fejl inden salget.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-01-07 20:50

Michael Sørensen skrev:
> [...]
<klip.....>
> [...]
> til, hvad jeg har været vant til, når jeg har købt en maskine i en
> EDB-butik, og den ikke har været testet for sådanne fejl inden salget.

Kan du se en sammenhæng mellem dit første indlæg og løse dele i
computeren..?

Selvom agp/pci/pci-e slot'et har en låsemekanisme, og der på kabinettet er
en skrue, er det ingen garanti for at sådan noget ikke kan rasle løs.

Det vil jeg som udgangs punkt ikke holde hverken butikken eller post dk
ansvarlige for, men bare konkludere at det er hvad der kan ske.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Nicolai

Dato : 02-01-07 21:17

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg som udgangs punkt ikke holde hverken butikken eller post dk
> ansvarlige for, men bare konkludere at det er hvad der kan ske.

Naa, hvis jeg fik en ny computer, hvor grafikkortet havde revet sig løs af
sokkel og lås, så ville jeg sgu nok være nervøs for om den meget voldsomme
håndtering havde nedsat levetiden på elektronikken. Der skal sgu noget til,
for at den slags skal rykke sig løs og jeg har sgu hevet i en del. Jeg tror
mere det er en fejl fra ham der har samlet den og om det er dårligt, at de
ikke har haft den tændt og testet, skal jeg lade være usagt.

> --
> It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
> in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Nicolai

Fra : Henning

Dato : 02-01-07 22:18

>Jeg kan blot konstatere, at det er utrolig dårlig service i forhold til,
>hvad jeg har været vant til, når jeg har købt en maskine i en EDB-butik, og
>den ikke har været testet for sådanne fejl inden salget.

Har du overvejet, at kortet er rystet løs under transporten?

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-07 22:29

> Har du overvejet, at kortet er rystet løs under transporten?

Ja, men så konkluderede jeg, at det alligevel må være ekstremt dårligt sat
i, hvis det skulle kunne lade sig gøre.

Ved du, hvor godt sådan et kort sidder skruet fast? Og det er de færreste
pakker, der har indbygget skruetrækker og i kedsomheden under rejsen åbner
kabinettet og skruer kort løs

Fra : ShutEye

Dato : 02-01-07 22:46

> [...]
> pakker, der har indbygget skruetrækker og i kedsomheden under rejsen åbner

Hehe :) Har nu selv arbejdet ved posten og ville _aldrig_ sende en
færdigsamlet computer den vej.
Lidt for hårdhændet.

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-07 23:09

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Hehe :) Har nu selv arbejdet ved posten og ville _aldrig_ sende en
> færdigsamlet computer den vej.
> Lidt for hårdhændet.

Okay. Måske overvurderer jeg skruen i PC'en og undervurderer PostDanmarks
råstyrke

Fra : Max

Dato : 02-01-07 23:23

Hej Michael

> Okay. Måske overvurderer jeg skruen i PC'en og undervurderer
> PostDanmarks råstyrke

Jeg kan da fortælle at løse kort er en hyppig fejl man møder
når man sender PC'er ud til kunder rundt om i landet.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 10:35

> Hej Michael

> Jeg kan da fortælle at løse kort er en hyppig fejl man møder
> når man sender PC'er ud til kunder rundt om i landet.

Okay.

Tak for alle svarene