Pc gået i død, kan den vækkes
Fra : Egeberg

Dato : 01-01-07 15:41

Hej Gruppe
Min iøvrigt udmærkede pc slukkede sig selv forleden aften, problemet er lidt
at jeg ikke kan starte den igen.
Når jeg trykker startknappen ind, kommer der lys i den lille diode ved atx
stik på bundkort, blæserne kører ½ omgang og standser igen, og så sker der
ikke mere, ingen bib ingen boot.
Jeg har prøvet en anden strømforsyning, det gør ingen forskel.
jeg har haft pillet stk af diske enkeltvis og alle; det ændrer heller ikke
noget.
prøvet uden AGPkort, cpu , ram, heller ingen forskel
hardware: Gigabyte GA-7VRX bundkort AMD 1800+ cpu, DDR ram 512.
Er der nogen hints til hvor fejlen kan ligge ?
På forhånd tak Troels

Fra : Hans

Dato : 01-01-07 17:37

Egeberg wrote:
> [...]
> hardware: Gigabyte GA-7VRX bundkort AMD 1800+ cpu, DDR ram 512.
> Er der nogen hints til hvor fejlen kan ligge ?

Det eneste du ikke har skiftet eller udelukket er bundkortet, og det er jo
efterhåden så gammelt at det udmærket kan være defekte
elektrolytkondensatorer.

Hans

Fra : Egeberg

Dato : 01-01-07 21:20

Hej
Tak og jo bundkortet har jeg da også selv i kikkerten, og jeg er da også
klar over at er længe siden det var nyt: Når jeg alligevel ulejliger gruppen
med spørgsmål, er det 1 fordi jeg lidt håber at det ligger i en lille ting,
2 fordi tilstanden minder meget om det der sker når w strømstyring slukker
for HDD der er stadig lys i den lille diode også der, bortsæt fra den lille
detalje at den ikke starter igen selvfølgelig.

Fra : Hans

Dato : 01-01-07 22:14

Egeberg wrote:
> [...]
> sker når w strømstyring slukker for HDD der er stadig lys i den lille
> diode også der, bortsæt fra den lille detalje at den ikke starter
Lysdioden på bundkortet indikerer kun at der er strøm tilstede, men ikke om
bundkort eller PSU måtte have andre defekter, så der kan udmærket være en
defekt elektrolyt, eller måske flere som får bundkortet til at lukke ned.

Hans

Fra : Glenn

Dato : 04-01-07 00:49

Der er en lille chance for at resæt af bios kan få liv i din PC,
syntes det er værd at afprøve da det kun tager 1 min.

Venligst Glenn