Kan det passe min maskine skal "låse" så t~
Fra : Martin

Dato : 31-12-06 11:42

Hej med jer.

Har for få dage siden købt ny computer, da jeg oplevede flere og flere
underlige problemer med min gamle AMD 3000+ (brændte ramklodser af, låste på
mærkelige tidspunkter osv.)
Jeg tænkte, at nu ville jeg prøve at købe en maskine med massere af kræfter
så jeg f.eks ville slippe for, at systemet går i lås og indlæsning af
programmer generalt ville gå lidt hurtigere.
Dette synes jeg desværre bare ikke jeg oplever, og er lidt skuffet over min
nye maskine, som er en:

AMD 4600+ X2
Asus A8N32-SLI Deluxe (Bundkort)
2048 DDR Crosair Ram
7600 GT, (Gpu)
160 GB HD

Måske er det bare mig, der lidt naivt havde håbet på "guld og grønne skove"
når jeg nu købte en rimelig kraftig maskine, men problemer jeg oplever er
flg.:
Når jeg sætter DVD i mit drev, går der op mod 10-15 sekunder før maskinen
opfanger der er noget i drevet, og begynder at spinne op.
Efter Windows er startet op, skal jeg typisk vente ca. 20 sekunder før jeg
kan åbne nogle programmer, selvom jeg dobbelt-klikker på et ikon, sker der
INTET.
Nogle gange venter jeg 20 sekunder på mit ITunes starter op.

Dette er bare nogle af de ting der undre mig, og et andet problem er også at
maskinen ikke slukker for USB stikkene når jeg lukker maskinen ned.
(Irreterende når man har en USB støm-skinne der ellers skulle slukke for
printer/højttalere osv. når man slukkede computer)

Har hentet de nyeste drivere, til bund/grafikkort. Jeg kører Windows Media
Center. Kører BullGuard antivirus. Har en 2-Mbit forbindelse. Kørt diverse
CPU-test, men ingen påviste fejl.

Jeg er ikke den mest hardcore PC-haj, og tænker at det måske er mig der har
fået sat noget forkert op, eller måske at stumperne i maskinen ikke er gode
sammen. Jeg købt maskinen brugt over DBA og har selv installeret mit MCE.

Er meget åben overfor fif, gode råd, optimering.

GODT NYTÅR ALLE SAMMEN.

Martin....

Fra : F.Larsen

Dato : 31-12-06 13:15

"Martin" <dsl226665SLET@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Er meget åben overfor fif, gode råd, optimering.

Lyder umiddelbart ikke som et hardware problem.

Hvis det er software er det en god ide at starte med at stoppe nogle af de
services du ikke har brug for, evt også firewall og anti-virus (især hvis
der er flere produkter/firewall der muligvis modarbejder hinanden).

Selv har jeg haft problemer med "NVIDIA Driver Helper Service" ...der har
fået shutdown til at hænge. Brug evt nedenstående side til at tjekke
processerne:
http://www.sysinfo.org/startuplist.php?filter=NvSvc

--
Flemming

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-12-06 15:39

Martin wrote:

> [...]
> der har fået sat noget forkert op, eller måske at stumperne i
> maskinen ikke er gode sammen. Jeg købt maskinen brugt over DBA og har
Har du hentet de relevante drivere fra Asus til bundkortet?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Martin

Dato : 02-01-07 20:31

> Har du hentet de relevante drivere fra Asus til bundkortet?

Det har jeg faktisk, men alligevel
Tak for jeres tips.