Genvej til Sikker fjernelse af hardware?
Fra : Henning

Dato : 30-12-06 22:11

Når jeg sætter extern disk el.lign. i USB-porten dukker ikonet for
Sikker fjernelse... op. Der skal man så højreklikke osv. for at
afbryde enheden. Findes der ikke en måde at gøre dette med eet klik på
en shortcut?

Fra : Torben Nielsen

Dato : 30-12-06 22:37

Henning skrev:
> [...]
> Sikker fjernelse... op. Der skal man så højreklikke osv. for at
> afbryde enheden. Findes der ikke en måde at gøre dette med eet klik på

Hvis du venstreklikker på samme ikon, skal du bare vælge hvilken
USB-enhed der skal fjernes.

Med venlig hilsen
Torben

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 31-12-06 01:08

> [...]
> Sikker fjernelse... op. Der skal man så højreklikke osv. for at
> afbryde enheden. Findes der ikke en måde at gøre dette med eet klik på

Alternativt kan du vælge bare at rykke enheden ud uden at klikke på sikker
fjernelse.
Hvis du ikke er igang med at overføre noget til enheden sker der ikke noget
ved bare at fjerne den, medmindre du under politikker for enheden i
enhedshåndtering har valgt "optimer for ydelse.
Alle flytbare enheder er som standard sat til "optimer for sikker
fjernelse".

Så medmindre du selv har ændret ved enhedens politikker eller rykket den ud
midt under en filoverførsel, så er det ikke nødvendigt med den manulle
sikker fjernelse.

Mvh Martin.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-12-06 13:12

> [...]
> Hvis du ikke er igang med at overføre noget til enheden sker der ikke
> noget ved bare at fjerne den, medmindre du under politikker for

Det er det rene vrøvl!

Tror du selv på, at MS har lavet det for sjovs skyld?

Prøv at se her i grupperne, hvor tit folk mister data på deres flashkort /
harddisk. Det er netop fordi de gør, som du så tåbeligt anbefaler.

Det er computeren, som mounter filtabellen, og IKKE drevet.

Claus

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 31-12-06 14:21

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> mistede helt sit god julehumør og
skrev:
> Det er det rene vrøvl!
>
> Tror du selv på, at MS har lavet det for sjovs skyld?

Nej, jeg har svært ved se det humoristiske i tilføje denne mulighed. Måske
som en sikkerhed til de folk rent faktisk er i tvivl om hvorvidt de rent
faktisk er i tvivl om de har en filoverførsel igang. Er folk i tvivl, så vær
på den sikre og brug funktionen. Hvad end det er, så tror jeg skam nok at
der en grund til at MS har lavet det sådan.
Men ligeledes kan jeg vel spørge dig om du mener det er for sjovt at MS
beskriver politikken for optimering til sikker fjernelse med denne tekst:
"Denne indstilling deaktiver cachelagring på disken i Windows, så du kan
fjerne denne enhed uden at bruge ikonet sikker fjernelse af hardware".

Det er da en grov spøg fra MS at de skriver sådan en gang vrøvl, når du kan
fortælle os at folks diske næsten er dødsdømte bare ved tanken om en sådan
handling :)

> Prøv at se her i grupperne, hvor tit folk mister data på deres flashkort /
> harddisk. Det er netop fordi de gør, som du så tåbeligt anbefaler.

Aha, så det er ikke fordi at der kan forekomme hardwarefejl eller folk har
brudt forbindelsen under en regulær overførsel.
Der kan man bare se.
Jeg sætter dog stadig min lid til MS indtil jeg ser noget dokumentation for
at deres deaktivering af cachelagring er defekt eller jeg selv oplever det.

> Det er computeren, som mounter filtabellen, og IKKE drevet.

Og?
Er der da nogle her der har sagt andet?
Jeg kan da ikke se nogen sige noget om ændringer på selve drevet med derimod
computerens håndtering af drevet, så ingen uenighed her.

Mvh Martin.

Fra : KsNa

Dato : 31-12-06 15:00

"Martin Sinkjær" <attila@deletethis.pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kan da ikke se nogen sige noget om ændringer på selve drevet med
> derimod computerens håndtering af drevet, så ingen uenighed her.

Jeg har prøvet at slette en fil på en USB HDD, filen ligger så i papirkurven
og hvis USB HDDen bare fjernes - selv om det er timer siden at den ellers
blev brugt - så gå der ged i systemet, næste gang USB HDDen tilsluttet
bliver der problemer.

Tro mig jeg har selv prøvet det og bruger derfor altid sikker fjerelse af
hardware, og det er ikke engang altid, at jeg kan få lov til at fjerne
enheden sådan lige med det samme.

Mvh
Kim

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 31-12-06 15:12

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tro mig jeg har selv prøvet det og bruger derfor altid sikker fjerelse af
> hardware, og det er ikke engang altid, at jeg kan få lov til at fjerne

Kan du være mere præcis end bare "ged" og "problemer"?
Jeg bruger ikke papirkurven normalt, men har aktiveret den og lavet nogle
forsøg omkring det du skrev. Men jeg synes ikke lige at kunne se hvad
problemet skulle være.

Mvh Martin.

Fra : KsNa

Dato : 31-12-06 16:28

> [...]
> Jeg bruger ikke papirkurven normalt, men har aktiveret den og lavet nogle
> forsøg omkring det du skrev. Men jeg synes ikke lige at kunne se hvad

Nu er det efterhånden længe siden, så huske præcis hvad fejlmeddelsen sagde
kan jeg ikke, men jeg kunne ikke få kontakt til USB HDDen.
I en periode huskede jeg at tømme papirkuven inden frakobling, det gik OK -
men jeg har valgt, at bruge sikker fjernelse, især efter at det nogen gange
kan vare længe, før jeg for lov til at fjerne enheden.

Mvh
Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-12-06 17:14

> Jeg sætter dog stadig min lid til MS indtil jeg ser noget
> dokumentation for at deres deaktivering af cachelagring er defekt
> eller jeg selv oplever det.

Det handler ikke kun om cachelagring, det handler også om at få åbne filer
lukket. Det er bl.a. også det, sikker fjernelse gør, og det er også grunden
til, at du ikke kan fjerne en disk, hvis der er et aktivt program eller en
åben mappe, som bruger disken.

Uanset hvad end mener, så er det tåbeligt af dig at anbefale andre, at de
ikke behøver at bruge sikker fjernelse. Det er muligt, at det virker på dit
system, men du har INGEN som helst anelse om, hvordandet virker på andres
systemer.

Claus