Lyden forvrænget i Windows Media player.
Fra : BF

Dato : 30-12-06 20:51

Kære NG.

Jeg ved ikke om spørgsmålet skal rettes til denne gruppe, men nu prøver jeg.

Sagen er den at når jeg afspiller mp3 musik via Windows Media Player (WMP)
så er lyden forvrænget. Hvis jeg afspiller samme mp3 fil via Windows Movie
Maker (WMM) så er lyden fin. Det var for at fejl søge at jeg prøvede dette
da jeg ikke har en anden afspiller.

Nogen har har et bud på hvad jeg skal gøre?

Med til historien hører at jeg har fiflet med en del codec Xvid og Divx samt
installeret VLC i forbindelse med mit arbejde med video, yderligere er der
installeret en del freeware til video arbejde. Måske kan det have noget med
sagen at gøre.

Det skal også nævnes at sidste driver mm. til lydkortet et opdateret - det
er et realtek kort, der sidder i en HP media pc.

Bedste hilsner
BF

Fra : Hagar

Dato : 30-12-06 21:00

"BF" <bfnet@mail.spamskod.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal også nævnes at sidste driver mm. til lydkortet et opdateret - det
> er et realtek kort, der sidder i en HP media pc.

Jeg havde samme problem, men har nu opdateret til version 11 og nu er der
fin lyd

Hagar

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-12-06 21:22

Hagar skrev:

> Jeg havde samme problem, men har nu opdateret til version 11 og
> nu er der fin lyd

Pudsigt. Jeg har slet ingen lyd med version 11. Den påstår, at der
ingen lydkort er installeret, men det er der altså og det virker fint
med version 10. Det er et eksternt Creative Audigy 2 NX.

--
Hilsen
Madsen