Ny printer
Fra : Jan A.

Dato : 29-12-06 13:59

Hej gruppe
Jeg skal have en ny laserprinter og har overvejet en i farve, da
prisforskellen ift. s/h ikke er så stor, som jeg troede. Men da det
efterhånden er omkring 10 år siden, jeg fik min gamle printer, har jeg
overhovedet ingen idé om, hvad jeg skal kigge efter.

Har set på edbpriser.dk, at man kan få dem helt ned til 1699,-.

Jeg går ud fra at så meget RAM som muligt vil være en fordel og så høj dpi
som muligt. F.eks. kan man få nogle, der har 9600 x 600 dpi men også 2400 x
600 dpi, men er det det første tal, der skal være så højt som muligt - eller
er det dem begge, eller...?

Men er der andet, jeg skal være opmærksom på?

Mvh Jan Andreasen

Fra : LarsJ

Dato : 29-12-06 15:06

Jan A. skrev:

> Men er der andet, jeg skal være opmærksom på?

Driftsudgifterne - dvs. prisen pr. print.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-12-06 15:06

On Fri, 29 Dec 2006 13:58:39 +0100, "Jan A." <affaldspost@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>600 dpi, men er det det første tal, der skal være så højt som muligt - eller

Masser af RAM er selvfølgelig en fordel, men de fleste printere har nu
et ledigt slot så der kan fyldes mere på hvis behovet er der...

>Men er der andet, jeg skal være opmærksom på?

Overvej en printer med indbygget netkort / printserver -
Prisforskellen er minimal og det er bekvemt at kunne placere
farvelaseren i kælderen eller lignende.

Den slags fylder og vejer nemlig som en som en vaskemaskine og pynter
bestemt ikke på skrivebordet

Duplex er måske også en overvejelse værk.

Bemærk iøvrigt at farvelasere er betydeligt billigere i drift end blæk
sprøjterne. Men en tonerpatron koster alligevel 800 kroner til min
printer, og den skal have 4 stykker af dem - Så er det sgu billigere
at købe en ny printer

Fra : Holst

Dato : 29-12-06 15:16

Michael Rasmussen wrote:

> Overvej en printer med indbygget netkort / printserver -
> Prisforskellen er minimal og det er bekvemt at kunne placere
> farvelaseren i kælderen eller lignende.

Men det må da være pissetræls at skulle i kælderen efter et skide print.

Selvfølgelig hvis man kun udskriver noget hver anden uge, så er det
måske lidt ligegyldigt med dens placering. Men jeg mener helt bestemt,
at en printer bør stå i "kontoret", hvis man i sit hjem har et værelse
eller hjørne, der kan gå under den betegnelse. Altså ganske tæt på
computeren og ens kontorstol.

Men når det er sagt, vil jeg godt støtte op omkring netkort/printserver.
Jeg vil rigtig gerne have det, for så kan jeg udskrive fra sofaen, når
jeg sidder derhenne med computeren på skødet. Ligeledes vil andre
computeren i husstanden også ganske nemt og smertefrit kunne anvende den
samme printer.

> [...]
> sprøjterne. Men en tonerpatron koster alligevel 800 kroner til min
> printer, og den skal have 4 stykker af dem - Så er det sgu billigere

Ja, med de priser, der er på printerne i dag, så er det sikkert det
billigste.

Men skal dog også bemærke, at farvelaserprintere sjældent formår at
levere en udskriftskvalitet på højde med blækprinterne. De er dog
udmærkede til de fleste formål.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-12-06 17:08

On Fri, 29 Dec 2006 15:16:13 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>Men det må da være pissetræls at skulle i kælderen efter et skide print.

Det er et spørgsmål om pest eller kolera

Farvelasere larmer, varmer og lugter dårligt, så jeg foretrækker at
have printeren lidt på afstand.

Men iøvrigt er motion jo sundt

<mlr>

Fra : Holst

Dato : 29-12-06 17:20

Michael Rasmussen wrote:

> Det er et spørgsmål om pest eller kolera

Det er det jo nok.

> Farvelasere larmer, varmer og lugter dårligt, så jeg foretrækker at
> have printeren lidt på afstand.

Det er jo nok noget, som kommer meget an på omfanget af ens forbrug.
Ikke så meget om den larmer mere eller mindre, men mere om man er
generet af det. Spytter den 1000 sider ud om dagen, så foretrak jeg
også, den stod i kælderen og ikke ved siden af mig.

Jeg havde i nogle måneder en farvelaserprinter, og den var ikke helt så
støjsvag som min gamle HP 6MP, som stadig tjener mig bravt. Men jeg
syntes nu hverken den varmede mere eller lugtede værre.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 29-12-06 17:44

Michael Rasmussen wrote:
> On Fri, 29 Dec 2006 15:16:13 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
> wrote:
>
> Farvelasere larmer, varmer og lugter dårligt, så jeg foretrækker at
> have printeren lidt på afstand.

Jeg har min stående 3 meter fra mig og jeg kan ikke lugte den, varmen
bemærker jeg ikke og støjen er heller ikke overvældende (HP 2605dn).

> Men iøvrigt er motion jo sundt

Det siger de...

Jesper \
København