Core 2 Duo/Ram
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 26-12-06 11:39

Hvad skal man bruge af ram til en Core Duo 2 CPU?
Er det tilstrækkeligt med f.eks et DDR2-533 dual
channel sæt?

Fra : frede

Dato : 26-12-06 14:16

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> wrote in message
> Hvad skal man bruge af ram til en Core Duo 2 CPU?
> Er det tilstrækkeligt med f.eks et DDR2-533 dual
> channel sæt?

Det afhænger ikke af CPU'en men derimod af dit bundkort. Har du købt et
bundkort skal du kigge i manualen hvilke Ram typer det understøtter.

Frede

Fra : Lasse Jensen

Dato : 26-12-06 23:48

Karl Erik Nielsen wrote:

> Hvad skal man bruge af ram til en Core Duo 2 CPU?
> Er det tilstrækkeligt med f.eks et DDR2-533 dual
> channel sæt?

Ja. Rygterne vil vide at Core 2 Duo kører hurtigst med 533 mhz RAM med lav
latency end med f.eks. 800 mhz RAM med høj latency. Hvis nogen har et link
til en reel benchmark, vil jeg gerne selv se den.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.