Bluetooth mus
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 18-12-06 23:03

Hej.

Jeg skal bruge en mus til mit media center. Min nuværende alm. trådløse
logitech mus, har problemer med at opfange signalet, selv om der kun er ca.
2-3 meter.

Så jeg går ud fra, at jeg skal over i noget bluetooth...eller findes der en
"alm." trådløs mus med en god rækkevidde?

Hvis jeg springer på en ny bluetooth mus, er der da nogen der kender til et
billigt sted at købe den. Fx. Bilka el. lign.?

På edbpriser.dk kan jeg få en Logitech til 256,- hvilket er en fin fin pris.
Men at "butikken" tager 72,- for at sende den gør mig ærligt talt lidt harm.
Det er sku mere end 25% af prisen.

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Holst

Dato : 18-12-06 23:26

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> På edbpriser.dk kan jeg få en Logitech til 256,- hvilket er en fin fin pris.
> Men at "butikken" tager 72,- for at sende den gør mig ærligt talt lidt harm.
> Det er sku mere end 25% af prisen.

Så lad dog være med at købe den der. Ingen tvinger dig til det.

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 19-12-06 10:36

> Så lad dog være med at købe den der. Ingen tvinger dig til det.

Det er jo netop også derfor, jeg spørger til, om nogen ved hvor jeg kan købe
en i ren handel.

Fra : Esben

Dato : 19-12-06 03:04

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse

> På edbpriser.dk kan jeg få en Logitech til 256,- hvilket er en fin fin
> pris. Men at "butikken" tager 72,- for at sende den gør mig ærligt talt
> lidt harm. Det er sku mere end 25% af prisen.

Alt har jo en pris. Det koster sikkert butikken det samme at ekspedere en
ordre på 20 og 20000 kroner, så hvorfor skulle man slippe billigere med små
produkter?

--
Esben

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 19-12-06 10:40

> Alt har jo en pris. Det koster sikkert butikken det samme at ekspedere en
> ordre på 20 og 20000 kroner, så hvorfor skulle man slippe billigere med
> små produkter?

Jeg mener ikke at man skal "slippe billigere" med små produkter. Men det
virker da groteskt, at man skal betale 72,- for at sende en mus på 150 gram.
Herregud 10.50 i frimærker og en smule tape.

Men jeg kan da i øvrigt tilbyde en spritny IBM bærbar til kun 150,-
Forsendelsesomkostninger kommer oveni, og udgør dog 25.000,-

Fra : Max

Dato : 20-12-06 08:40

Hej Jasper

> Jeg mener ikke at man skal "slippe billigere" med små produkter. Men
> det virker da groteskt, at man skal betale 72,- for at sende en mus
> på 150 gram. Herregud 10.50 i frimærker og en smule tape.

Du er åbenbart ikke afhængig af at få løn, så du må være
noget priviligeret.

Mvh Max

Fra : Ole Laursen

Dato : 20-12-06 09:30

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> writes:

> Jeg mener ikke at man skal "slippe billigere" med små produkter. Men det
> virker da groteskt, at man skal betale 72,- for at sende en mus på 150 gram.
> Herregud 10.50 i frimærker og en smule tape.

Kunne det ikke være fordi de altid sender det som en pakke? Det koster
minimum 48 kr. så vidt jeg lige kan se. Jeg mener der er et eller
andet med erstatningspligt i forbindelse med det.

--
Ole Laursen
http://www.iola.dk/

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 19-12-06 08:50

"Jasper Norman Ahrensbach" skrev

> Så jeg går ud fra, at jeg skal over i noget bluetooth...eller findes der
> en "alm." trådløs mus med en god rækkevidde?

Jeg vidste ikke en gang, at Blue Tooth kunne håndtere en mus.

Vil det sige, at jeg til min bærbare (som har BT) kan få en trådløs mus, så
jeg ikke behøver cabling overhovedet?

- Jensby

Fra : Bjørn Thorup

Dato : 19-12-06 23:08

Jan Bang Jensby skrev:
> "Jasper Norman Ahrensbach" skrev

> Jeg vidste ikke en gang, at Blue Tooth kunne håndtere en mus.
>
> Vil det sige, at jeg til min bærbare (som har BT) kan få en trådløs mus, så
> jeg ikke behøver cabling overhovedet?

Ja. Den skal dog bruge bat...

Bjørn

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-12-06 08:23

Jan Bang Jensby wrote:

> Jeg vidste ikke en gang, at Blue Tooth kunne håndtere en mus.
>
> Vil det sige, at jeg til min bærbare (som har BT) kan få en trådløs mus, så
> jeg ikke behøver cabling overhovedet?

Det er nemlig korrekt. Jeg vil dog lige sige at jeg oplever meget lag
på min BT mus. Faktisk er det så meget at den er nærmest ubrugelig.
Jeg har en Logitech MX5000
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID=2158,CONTENTID=10776
som skulle være toppen af poppen, men der er det bestemt ikke.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 20-12-06 10:30

"Lars Hoffmann" skrev:

"Det er nemlig korrekt. Jeg vil dog lige sige at jeg oplever meget lag
på min BT mus. Faktisk er det så meget at den er nærmest ubrugelig.
Jeg har en Logitech MX5000"

Er der andre, der har erfaringer - såvel gode som mindre gode?

- Jensby

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 20-12-06 11:00

Jan Bang Jensby wrote:

> Er der andre, der har erfaringer - såvel gode som mindre gode?

Jeg har måtte skrotte mit bluetooth tastatur/mus sæt fra Logitec. Både
tastatur og mus mistede uafladeligt forbindelsen. Hver gang jeg forsøgte at
komme ind i scsi/scsiraid eller motherboard bios, måtte jeg finde det gamle
PS2 tastatur frem. Tastaturet virkede aldrig før windows var startet. Den
software der fulgte med mus/tastatur var noget ustabilt crap !! Gang på gang
måtte jeg genstarte for at få forbindelse til tastaturet/mus......det er
temmeligt svært at genstarte på en pæn måde uden tastatur !! Mine erfaringer
stammer fra et Logitec MX900 desktop sæt.

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-06 09:57

Hejsa,

Denne er fra Microsoft, og virker helt fint på min T43

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=241498

I øvrigt testede de en lign. mus fra Microsoft igår i Go' Morgen Danmark.

Go' røv og Go' Jul

Martin