Random shutdown
Fra : zycano@gmail.com

Dato : 18-12-06 18:02

Hi

Min computer har en tendens til at slukke når jeg spillet World of
Warcraft i ca. ½-1½, derefter kan jeg ikke tænde den de næste
10sekunder. Jeg kan sagents sidde og hører musik og se film osv. i 6-7
timer uden problemer. Jeg har bundkortet mistænkt for denne "fejl", og
håber en kan hjælpe med at få det i orden så jeg kan spille igen!

Det jeg har prøvet:
Tjekket temperaturer, Min CPU var omkring de 40 grader, mens
grafikkortet var lidt højere.
Mine RAM timings er sat til BIOS default.

Min computer:
Bundkort: Asus K8N-E Deluxe
Athlon: 64bit 3200+ @ 2,4 ghz
Grafikkort: Ati Radeon 9700 Pro
Ram: 1x 512 Kingstong HyperX pc 3200 2x 256 Performance (Kan ikke lige
huske de helt nøjagtige detaljer)

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-12-06 20:06

zycano@gmail.com wrote in

> Det jeg har prøvet:
> Tjekket temperaturer, Min CPU var omkring de 40 grader, mens
> grafikkortet var lidt højere.
> Mine RAM timings er sat til BIOS default.

Hvornår tjekkede du temperaturen? Efter at have spillet i en time eller
lige efter en genstart? Umiddelbart lyder det på mig som overophedning, men
de temperaturer du nævner passer jo ikke særlig godt med den teori. Føles
luften der kommer ud af kabinettet meget varm eller er den mere omkring
"kropstemperatur"?

Jeg har engang haft et lignende problem, og det var overophedning. Jo
længere jeg spillede jo varmere blev luften i kabinettet og jo dårligere
blev CPU, HD, RAM m.m. kølet. Og så blev den ustabil.

Er der nogen forskel på hvor længe du kan spille hvis du afmonterer
kabinetlåget?

/flemming

Fra : ShutEye

Dato : 18-12-06 21:58

> [...]
> blev CPU, HD, RAM m.m. kølet. Og så blev den ustabil.
>
> Er der nogen forskel på hvor længe du kan spille hvis du afmonterer

Evt hent speedfan og lad det køre mens du spiller, der kan du tjekke en
masse forskellige temps.