Brother HL-2030 på printserver?
Fra : Rune

Dato : 18-12-06 14:43

Hej alle,

Jeg har lige anskaffet mig en trådløs router med USB 2.0 printerserver i.
Det er en Siemens Gigaset Se551 router.

Mit problem er nu at min Brother hl-2030 ikke virker når den sættes via
denne router. Evt er det mig der klumre med opsætningen. Routeren detecter
godt nok at der er plugged en USB printer på.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Fra : Hans

Dato : 18-12-06 15:13

"Rune" <rune@qwe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne router. Evt er det mig der klumre med opsætningen. Routeren detecter
> godt nok at der er plugged en USB printer på.

Spørg Siemens

Fra : Rune

Dato : 18-12-06 15:37

Hej Hans og andre...

Okay, jeg har dog spurgt Siemens - de ved intet!
Jeg ved at der er folk der bruger andet firmware i deres routere. Men hvor
finder jeg vejledning vedr. dette?

/Rune

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 18-12-06 18:29

Rune skrev:
> Hej Hans og andre...
>
> Okay, jeg har dog spurgt Siemens - de ved intet!
> Jeg ved at der er folk der bruger andet firmware i deres routere. Men hvor
> finder jeg vejledning vedr. dette?

Det er jo langt fra alle routere der kan flashes med en speciel firmware
(Hvis det er det du tænker på). Dem jeg lige kan huske på stående fod,
er blandt andet Linksys WRT54G serie, en række Asus og nogle fra
Buffalotech.
Derudover er det, at koble en printer sammen med en printerserver altid
et sats. Nogen gange virker det, andre gange gør det ikke. I hvert fald
hvis man ikke har tjekket hvilke printere routeren/printserveren
understøtter, på forhånd

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk