"Name already in use as a service name ...~
Fra : xmkv

Dato : 18-12-06 10:46

Hej

Jeg har haft problemer med min internetforbindelse og forsøgte mig med
at afinstallere min trådløse USB-adapter, en lille Belkin-sag:
http://tinyurl.com/cyots

Nu har jeg imidlertid fået store problemer med at geninstallere den -
jeg har de rigtige drivere, men ved afslutningen af installationen får
jeg fejlmeddelelsen "The name is already in use as either a service
name or a service display name".

Dette er tilsyneladende ikke en sjælden foreteelse, hverken for
Belkin-produkter eller diverse anden hardware:
http://www.jsifaq.com/SF/Tips/Tip.aspx?id=7033
http://www.dslreports.com/forum/remark,14742143
http://tinyurl.com/y2m8jg
http://www.lockergnome.com/nexus/windows/2006/01/09/cannot-install-this-hardware-error/
(Eller mere generelt: http://tinyurl.com/y2o2pe)

Problemet er tilsyneladende at der efterlades rester af installationen,
først og fremmest i registreringsdatabasen.

Jeg har forsøgt at fjerne al Belkin-relateret heri, men indtil videre
uden held.
Denne side leverer en walkthrough, blot for et andet Belkin-produkt og
vist for andre Windows-versioner:
http://www.belkin.com/support/Uninstallation/F5U002uninstall.htm
=> "REMOVE THE VID_1293 or VID_05AB or VID_047E FROM THE REGISTRY
EDITOR"

Jeg kan ikke finde sådanne directories i min registreringsdatabase,
men naturligvis masser, der ligner (kan smide et dump af navnene
senere, hvis det hjælper).

Er der en guide til at få dechifreret disse navne?

Eller er der nogen i gruppen der har råd til hvad jeg skal "rydde op
i" for at gennemføre installationen?

Enheden er naturligvis afinstalleret, mappen i "Program files" er
fjernet, og enheden findes ikke i enhedshåndteringen før jeg sætter
den i USB-porten.

--
Mvh Martin

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 18-12-06 14:48

"xmkv" <mo@kvindal.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Der findes programmer der kan rydde op og fjerne efterladte rester
i registreringsdatabasen, ved ikke om de kan bruges. (både freeware og
betalingsversioner). Jeg sværger til et program, godt nok et købe program,
der Registry Mechanic, måske kan det hjælpe. Ellers er her en række
freeware programmer til det:
http://www.canadiancontent.net/tech/freeware/Registry+Cleaners/
Der findes også en del på download.com (Søg efter Registry Cleaners).

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 18-12-06 15:08

"Rasmus Bertelsen" <rasbert@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP
> [...]
> http://www.canadiancontent.net/tech/freeware/Registry+Cleaners/
> Der findes også en del på download.com (Søg efter Registry Cleaners).

Jeg glemte lige at sige at pas på før du bruger den slags værktøjer; det er
ikke alle der er lige påpasselige; men de fleste gode cleaners har en backup
facilitet der gør, at du kan genoprette det, programmet har slettet hvis det
har
gjort systemet ustabilt.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : xmkv

Dato : 18-12-06 21:57

Rasmus Bertelsen skrev:

> [...]
> http://www.canadiancontent.net/tech/freeware/Registry+Cleaners/
> Der findes også en del på download.com (Søg efter Registry Cleaners).

Tak for hjælpen Rasmus!

Jeg forsøgte først programmet "Free Registry Fix", der viste sig kun
at være meget begrænset "gratis". Desuden var der ikke umiddelbart en
funktion der tillod mig at isolere MIT problem fra de 256 andre den
fandt på mit system ...

Men programmet Registry Cleaner havde en søgefunktion der var endnu
bedre end Regedit'ens egen. Jeg fandt fire-fem forekomster af ordet
"Belkin" i registreringsdatabasen, slettede så mange nøgler jeg havde
nerver til (naturligvis efter backup), og efter genstart kunne
USB-adapteren endelig installeres.

--
Mvh Martin