Hvad hedder sådan et/en kabel-converter ?
Fra : Hagar

Dato : 18-12-06 01:05

Hej

Jeg skal til at have mig et ordentligt lydkort, og til det ville jeg sætte
mit headset, men der er ikke usb i lydkortet, så jeg ville købe sådan en
fætter som har mini jack stik til at sætte i lydkortet i den ene ende, og
usb stik, et hun stik, i den anden ende til mit headset, hvad hedder sådan
en ?
Skulle der være en der kan finde sådan en hos SHG, så meget gerne det, det
er der jeg skal købe mit lydkort.

Hagar

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-12-06 20:10

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in

> [...]
> sådan en fætter som har mini jack stik til at sætte i lydkortet i den
> ene ende, og usb stik, et hun stik, i den anden ende til mit headset,

Hele pointen med at dit headset har USB er at det er ren digital lyd og at
der i selve headsettet ligger den hardware der laver lyden (sikkert noget
simpelt AC97).

Hvad er det for et headset - det jeg har set på fra Sennheiser der kunne
man afmontere USB delen (lidt ligesom man kender det fra USB mus med PS/2
konverter) og så var der alm. minijack.

> Skulle der være en der kan finde sådan en hos SHG, så meget gerne det,
> det er der jeg skal købe mit lydkort.

Sådan en konverter findes ikke. USB->Minijack findes. Men ikke den anden
vej.

/flemming

Fra : Hagar

Dato : 18-12-06 20:22

> [...]
> konverter) og så var der alm. minijack.

> Sådan en konverter findes ikke. USB->Minijack findes. Men ikke den anden

Det er et logitech headset jeg har, og der kan jeg ikke afmontere usb delen,
med mindre jeg bruger en bidetang, og der har jeg ikke rigtig lyst til
Det var da kedeligt man ikke kan få sådan en jeg mangler, for jeg er ret så
glad for det headset jeg har nu. Jeg har prøvet andre headset, men der er
ikke nogen der hamler op med det jeg har. Det "lydkort" der er nu, det er
indbygget i bundkortet, og det er begyndt at gå i konflikt med noget andet,
derfor mit ønske om et rigtigt lydkort.

Hagar

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-12-06 20:17

> [...]
> Det "lydkort" der er nu, det er indbygget i bundkortet, og det er
> begyndt at gå i konflikt med noget andet, derfor mit ønske om et

Ok, men hvis du har et USB headset bruger du jo slet ikke lydkortet på
bundkortet - headsettet har det nødvendige "lydkort" indbygget - så du kan
vel bare disable bundkortets lydkort?

/flemming