CPU Køler til Pentium D ?
Fra : Morten

Dato : 18-12-06 00:33

Hej

Jeg skal bruge en CPU Køler til en Pentium D 2.8 GHz - Socket 775

Det ville ikke gøre noget at den også kunne klare en lille overclocking
senere hen, men vigtigst er at den er støjsvag.

Jeg har selv set på denne, men ved ikke om passiv køling fungere ordentligt?
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?mode=general&lang=DK&varenr=321087

Nogen der kan kommentere den, eller komme med andre forslag?

/Morten

Fra : PA

Dato : 18-12-06 12:35

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /Morten
>

>Pentium D 2.8 GHz er en meget varm fætter som ikke kan
køles passivt og slet ikke overcloket.

PA

Fra : Morten

Dato : 18-12-06 12:47

"PA" <pa48@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Pentium D 2.8 GHz er en meget varm fætter som ikke kan
> køles passivt og slet ikke overcloket.

Okay, der står ellers lige det modsatte i bedømmelserne på edbpriser:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=141732&Bedom=true

Fra : PA

Dato : 18-12-06 14:16

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
newsvhh.11$LA5.9@news.get2net.dk...
> "PA" <pa48@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, der står ellers lige det modsatte i bedømmelserne på edbpriser:
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=141732&Bedom=true

Så læser vi meget forskelligt.

Den ene taler om vandkøling, den ansen om Artic Cooling Freezer7 som er
enorm
og ikke spesielt lydløs medmindre du sætter hastigheden ned.

Læg mærke til at indlægene er ved at være et år gamle.

Pentium D er forældet. Du kan få CPU -er der kører meget hurtigere

samtidigt med lav temperatur. Core 2 Duo.

MVH PA

Fra : Morten

Dato : 18-12-06 23:28

> [...]
> enorm
> og ikke spesielt lydløs medmindre du sætter hastigheden ned.

Jeg læste dit indlæg forkert, så det som "...og slet ikke overclockes"

> Læg mærke til at indlægene er ved at være et år gamle.
> Pentium D er forældet. Du kan få CPU -er der kører meget hurtigere
> samtidigt med lav temperatur. Core 2 Duo.

Jo, men så er prisen jo også tilsvarende højere - planen var at spare lidt
på CPU'en og så få et lidt bedre grafikkort...