Kamera som "memory stick"
Fra : Kåre

Dato : 16-12-06 10:07

Hej

Jeg har et par digitale kameraer med SD kort.
Mit gamle kamera (Kodak Easyshare) virkede også som memorystick. Dvs. at den
dukkede op i min Stifinder, så jeg kunne gemme og hente filer som jeg
lystede.

Det kunne jeg også godt tænke mig at kunne med mit Canon Powershot S2 IS
kamera.
Hvordan gør jeg det?

Jeg har lige prøvet at installere Kodak kameraet, men nu vil den heller ikke
gøre det...øv...

Begge kameraer giver bare mulighed for at se billederne på kameraet og hive
dem ud man skal bruge.

Håber på hjælp!
Kåre

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-12-06 13:06

Kåre wrote:

> [...]
> ikke gøre det...øv...
>
> Begge kameraer giver bare mulighed for at se billederne på kameraet og

Jeg tror du kan indstille i kameraets setup om det skal køre som mass
storage eller deres eget
det-her-software-kan-egentlig-ikke-noget-og-det-er-en-halv-time-om-at-starte-men-det-har-flotte-ikoner.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Kåre

Dato : 16-12-06 17:32

> [...]
> storage eller deres eget
> det-her-software-kan-egentlig-ikke-noget-og-det-er-en-halv-time-om-at-starte-men-det-har-flotte-ikoner.

Naj det kan kameraet faktisk ikke.
Da mit gamle kamera kunne det, var det installaeret med de drivere der
fulgte med.
I dag prøvede jeg så at installere det på en anden PC, men med drivere fra
Kodaks hjemmeside.
Det ser også lidt anderledes ud.

Må prøve om jeg kan hitte de gamle installations skiver.

Kåre

Fra : Pico

Dato : 17-12-06 00:08

Kåre wrote:

> [...]
> fulgte med.
> I dag prøvede jeg så at installere det på en anden PC, men med

Jeg ved ikke hvilket OS du kørere, men mon ikke det er XP ?
Hvis du tilslutter med USB kablet skulle XP selv finde dit kort
uafhængit af hvilke type, så bør du i en filmaneger kunne trække alt
hvad der er plads til frem og tilbage, sådan virker det i hvertfald med
mine kamere. Der er også den mulighed at bruge en kortlæser.
Pico

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-12-06 09:07

> [...]
> hvad der er plads til frem og tilbage, sådan virker det i hvertfald
> med mine kamere. Der er også den mulighed at bruge en kortlæser.

Det gælder *KUN*, hvis kameraet 100% understøtter "mass storage"
protokollen. Men det er IKKE alle kameraer, der gør det, der er flere
kameraer som har deres egen USB protokol, og som således kræver en driver.
Den kan så være indbygget i XP, men igen, det er ikke alle. F.eks. er mit
Casio kamera ikke understøttet af XP.

Claus