Jeg søger Strømforsyning der har vundet en~
Fra : Torben

Dato : 16-12-06 01:28

Hej.
Jeg vil købe en strømforsyning der har vundet i en test.
Så jeg har søgt i en del anmeldelses sider på nettet.
Men jeg har ikke fundet nogen der har vundet, kun en del tests. Dem kan det
tage en del tid at læse igennem.
Jeg har før haft to strømforsyninger begge mærket Antec.
De har begge brændt af.
Nu er jeg bange for at erhverve mig en Antec igen.

Hilsen
Torben

Fra : Claus Albæk

Dato : 16-12-06 12:13

Torben wrote:
> [...]
> Jeg har før haft to strømforsyninger begge mærket Antec.
> De har begge brændt af.
> Nu er jeg bange for at erhverve mig en Antec igen.

SeaSonic S12 eller M12

Fra : Torben

Dato : 16-12-06 20:41

Har du nogen reference til dem/sider på nettet (eller andet ), om hvor de er
testet som vinder?
-
Torben

Fra : Torben

Dato : 16-12-06 20:59

Lige et lille PS.

Har så kik på Sea Sonic S12-600.

Det gør ingen forskel at jeg venter til sent søndag med at bestille den, de
kan ikke levere den hurtigerer fordi at jeg bestiller den i week-end'en.

Men det er en dyr en 1.140 kr .
Kan være at det er bedst at købe en dyr, nu med mine tidligere erfaringer.

Så jeg vil derfor gerne høre om det er en der har vundet en eller anden
pris?

Har den nogen merit? Tror jeg nok det hedder- eller må i undskylde.

-
Torben

Fra : Claus Albæk

Dato : 16-12-06 21:20

Torben wrote:
> [...]
> pris?
>
> Har den nogen merit? Tror jeg nok det hedder- eller må i undskylde.

Jeg vil ikke google tests frem for dig, men du kan _roligt_ købe en S12.
det er rigtigt godt grej. hvis du vil høre varme ord og lovprisninger af
den så spørg ovre i .stoej gruppen så skal du se. evt kan du bare søge
den gruppen igennem for "S12" Den bliver mere eller mindre per default
anbefalet og det er der en god grund til. støjsvag og klippestabil.

Fra : J. E.

Dato : 17-12-06 18:40

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse news:45845518$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> igennem for "S12" Den bliver mere eller mindre per default anbefalet og det er der en god grund til. støjsvag og

Min Chill Innovation CP-520A3 er nu også klippestabil og siger ikke en lyd,
så er effekten stor nok er der ingen grund til at betale mere.

Fra : Claus Albæk

Dato : 17-12-06 18:50

J. E. wrote:

> Min Chill Innovation CP-520A3 er nu også klippestabil og siger ikke en lyd,
> så er effekten stor nok er der ingen grund til at betale mere.
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194288

Personligt har mine erfaringer med Chill ikke været på højde med
SeaSonic, Kvaliteten er for ringe og støjniveauet er noget højere.
Jeg ville ikke vælge Chill fremfor SeaSonic, uanset den overskueligt
lavere pris.

Fra : J. E.

Dato : 17-12-06 20:19

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse news:45858335$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> noget højere.
> Jeg ville ikke vælge Chill fremfor SeaSonic, uanset den overskueligt lavere pris.

Jeg har svært ved lige at forstå hvordan ingen støj kan være højere
end noget, men det er nok mig
Folk må i øvrigt mene og købe hvad de vil for min skyld.

Fra : Claus Albæk

Dato : 17-12-06 23:08

J. E. wrote:

> Jeg har svært ved lige at forstå hvordan ingen støj kan være højere
> end noget, men det er nok mig
> Folk må i øvrigt mene og købe hvad de vil for min skyld.

Prøv at smide en S12 i din maskine, så vil du forstå :)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-06 00:33

Claus Albæk wrote:

> Prøv at smide en S12 i din maskine, så vil du forstå :)

Jeps den er sød

Har lige måtte skrotte en Chill Innovation til fordel for en S12 500w
Ved samme lejlighed blev standard AMD køleren skiftet med en Freezer 64 pro
Jeg siger bare OMG :)

Næste projekt er at skifte alle de små 60 cm kabinetblæsere i knægtens
maskine med fx nogle PAX
Det burde kunne give noget
Han har også fået en S12 og opgradering af indmad så det er de små
kabinetblæsere der generer nu

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : J. E.

Dato : 18-12-06 01:26

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse news:4585bfaf$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...

> Prøv at smide en S12 i din maskine, så vil du forstå :)

Jeg tror ikke helt du forstår. Hvorfor skulle jeg smide kr. 600,-
efter noget der ingen forskel vil gøre.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-06 01:52

J. E. wrote:

> Jeg tror ikke helt du forstår. Hvorfor skulle jeg smide kr. 600,-
> efter noget der ingen forskel vil gøre.

Det er bare et forslag
Hvis du ikke mener at det gør en forskel så er det fint nok med en billig
PSU

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Claus Albæk

Dato : 18-12-06 08:17

J. E. wrote:

> Jeg tror ikke helt du forstår. Hvorfor skulle jeg smide kr. 600,-
> efter noget der ingen forskel vil gøre.

Det skal du self. heller ikke hvis du ingen forskel mener der er,
S12'eren er bare mere støjfri end den CI kasse... forskel eller ej :)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-12-06 20:25

J. E. wrote:

> Min Chill Innovation CP-520A3 er nu også klippestabil og siger ikke
> en lyd,

Min CP-520A3 tiltede og tog bundkortet med pga fejlstrøm (min egen skyld)

Læs også denne artikel (omhandler CP-520A2)
http://www.computergeil.dk/?artikelid=11201

Jeg har investeret i en S12 520 i stedet

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-12-06 21:34

Torben wrote:

> Så jeg vil derfor gerne høre om det er en der har vundet en eller
> anden pris?

http://www.seasonicusa.com/reviews_2006.htm

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : K

Dato : 16-12-06 13:12

> [...]
> Jeg har før haft to strømforsyninger begge mærket Antec.
> De har begge brændt af.
> Nu er jeg bange for at erhverve mig en Antec igen.

Så hold dig da fra Antec. Der er de første 25 forskellige PSU-producenter på
markedet.
Thermaltake, Enermax, Zalman, NorthQ og mange andre.
Min egen er den medfødte psu i mit Chieftec Tower-kabinet, og den fungerer
uden probs.
Mon du har underdimensioneret dine psu, så de er kommet på overarbejde og
ikke er udstyret med en ordentlig termosikring?
Måske er det køling, der har været dit problem. Kører du med et for lille
kabinet, så kan det hurtigt blive forvarmt, når der ikke er plads til
cirkulation.

Fra : Torben

Dato : 18-12-06 14:15

> [...]

> Måske er det køling, der har været dit problem. Kører du med et for lille
> kabinet, så kan det hurtigt blive forvarmt, når der ikke er plads til

Jeg forstår ikke hvad du mener.
Er Thermaltake, Enermax, Zalman, NorthQ og mange andre, bare en Antec i "
forklædning"?

-
Torben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-12-06 19:10

Alt om Data kårede i nr. 15 i år Enermax Liberty 620W som testvinder.
I bladet står den til 1230 kr. men den kan nok findes noget billigere på
nettet.
Jeg kender intet til den, da jeg ikke køber ind i denne prisklasse.
Om testen kan læses på nettet ved jeg ikke.

Kurt

Fra : Torben

Dato : 18-12-06 00:41

Det bliver en Sea Sonic S12 jeg køber.
Det var en god link til seasonic homepage.
Det lyder som en strømfors. man åbenbart bare skal have, ud fra jeres
synspunkt og tillidserklæringer.
Jeg skal skynde mig at få en strømfors. så jeg vover kronerne på den.
Bestiller den nu.
Smart med de ledninger der har tilhørende stik på psu'en.
Som kan tages ud hvis man ikke vil have dem til at fylde i kabinettet.
Det må jeg sige er lækkert!
-
Torben

Fra : Torben

Dato : 18-12-06 15:06

Jeg har ikke købt den endnu.
Det ser ud til at den ikke har de 4 pin (hvide stik) stik til min harddisk
der ikke er SATA.
Er det Rigtigt????
-

Fra : Kim

Dato : 18-12-06 16:12

On Mon, 18 Dec 2006 15:05:31 +0100, "Torben" <a@a.dk> wrote:

>Jeg har ikke købt den endnu.

Købt hvad ?

>Det ser ud til at den ikke har de 4 pin (hvide stik) stik til min harddisk
>der ikke er SATA.
>Er det Rigtigt????

Aner det ikke.

Men du kan få flg. råd :

Du behøver ikke at råbe.
Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

Anvend hellere et subjekt, der omhandler emnet.

Læs også gerne om citatteknik :

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : M.N.

Dato : 18-12-06 17:53

> Jeg har ikke købt den endnu.
> Det ser ud til at den ikke har de 4 pin (hvide stik) stik til min
> harddisk
> der ikke er SATA.
> Er det Rigtigt????
> -