God gaming computer?? hva er jeres spec?
Fra : Toke_dk

Dato : 15-12-06 23:58

Jeg har smidt 400kr extra i, men gået lidt ned i design. den skal
være til video render og gaming.

Maxtor DiamondMax 10 - Harddisk - 320 GB

1 x AMD Athlon 64 X2 4200+ / 2.2 GHz - Socket AM2

ASUS CROSSHAIR Republic of Gamers Series - Bundkort - ATX - nForce 590
SLI - Socket AM2

Kingston ValueRAM - Hukommelse - 2 GB ( 2 x 1 GB )

Chill Innovation CP-520A3 - Strømforsyning - ATX12V 2.2 - 520 Watt

ASUS EN7900GS ( forventer at købe 2 og køre Sli når jeg får råd...
eller vente på x10)

med tower og det hele ender den på 8000-,

Er det her et godt system til pengene..??

Jeg ville gerne høre jeres mening da jeg er meget i tvivl da det er
mange år siden jeg sidst byggede en pc!!

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 16-12-06 13:25

"Toke_dk" <Toke_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

****

Jeg ville vælge SATA II Seagate Hardisk = mindre støj, mindre problemer
Og så ville jeg vælge OCZ ramklodser = kendt for at køre lidt hurtigere

Mvh
Bri@n

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-12-06 14:37

Toke_dk wrote:

> Kingston ValueRAM - Hukommelse - 2 GB ( 2 x 1 GB )

Overvej HyperX serien

> Chill Innovation CP-520A3 - Strømforsyning - ATX12V 2.2 - 520 Watt

Chill Innovation har ikke det bedste ry, overvej en SeaSonic S12, CP-520A2
har muligvis kostet mig et MB

Review af CP-520A2 fra august i år
http://www.computergeil.dk/?artikelid=11201

<quote>
Slutkommentar og konklusion
Vi har nu gennemgået produkt nummer 3 i vores SLI roundup, og det er med
blandede følelser. Chill Innovation CP-520A2 er en rimeligt prisbillig
strømforsyning, som ydermere er dansk. Derfor håber man på den er på højde
med de store internationale, men konklusionen er desværre at deres
strømforsyninger stadig ikke har gået hele vejen her på redaktionen.
Der undervoltes på de 2 lave linjer, og effekttesten medfører at
strømforsyningen har taget evig skade og ikke kører mere.

Det er ikke godt nok, selvom at prissedlen aktuelt ligger på relativt lave
649 kroner. Et produkt skal uanset set køre fejlfrit, og vi må give
karakteren derefter.
</quote>

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Toke_dk

Dato : 17-12-06 23:53

Jeg holder mig til kingston, men jo strømforsyningen havde sine fejl..
jeg er nu endt op med følgende rig... er endnu en gang gået på
kompromi, denne gang med rammene.. :( men dem vil jeg hurtigt kunne
spare op til.

ASUS CROSSHAIR Republic of Gamers Series - Bundkort - ATX - nForce 590
SLI - Socket AM2

Processor - 1 x AMD Athlon 64 X2 5200+ / 2.6 GHz - Socket AM2 - L2 2 MB
( 2 x 1 MB )

ASUS EN7900GS/2DHT - Grafikadapter - GF 7900 GS - PCI Express x16 - 256
MB GDDR3

Seagate Barracuda 7200.10 - Harddisk - 320 GB

Kingston ValueRAM - Hukommelse - 1 GB - DIMM 240-pin - DDR II - 667 MHz
/ PC2-5300

Thermaltake ToughPower W0096 - Strømforsyning ( intern ) - ATX12V 2.0
- AC 230 V - 550 Watt

det sjove er at jeg har holdt mig på de 8000kr som jeg har sat mig
for.. dog med lidt fremtids indvisteringer.. den skal sku nok holde et
par år!!

tak for hjælpen!!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-06 00:28

Toke_dk wrote:

> Jeg holder mig til kingston

Jeg mente også Kingston - bare HyperX i stedet for ValueRAM
Kingston definerer selv at ValueRAM er for systembyggere og HyperX er for
gamere
http://www.kingston.com/hyperx/default.asp

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Toke_dk

Dato : 18-12-06 13:01

> Jeg mente også Kingston - bare HyperX i stedet for ValueRAM

jeg mente også kingston ValueRAM :) læste mig bare til at det var for
dem der ville presse den sidste dråbe ud af sin maskine, og 500kr kan
jeg godt spare på det næst bedste ^^

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-06 17:59

Toke_dk wrote: