Hjælp til Gaming PC.
Fra : Toke_dk@hotmail.com

Dato : 15-12-06 00:33

Jeg har I sinde at bestille en ny computer som skal være lidt
all-around mest gaming men også Video/3d rendering, jeg har valg
følgende opsætning, og ville høre om det er det rette valg!?

Antec LifeStyle Fusion - Desktopmodel - micro-ATX - strømforsyning 430

Watt

(Maxtor DiamondMax 10 - Harddisk - 320 GB - intern harddisk - 3.5" -
SATA-300
Processor - 1 x AMD Athlon 64 X2 4200+ / 2.2 GHz - Socket AM2

ASUS Extreme EN7600GT/2DHT - Grafikadapter - GF 7600 GT - PCI Express
x16 - 256 MB GDDR3 - Digital Visual Interface (DVI) - HDTV

Kingston ValueRAM - Hukommelse - 2 GB ( 2 x 1 GB )

ASUS M2N-VM DH Digital Home Series - Bundkort - micro-ATX - GeForce
6100 - Socket AM2 - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID)

Thermaltake Ruby Orb- processor-køler

- jeg er lidt I tvivl med hendhold til kabinettet da det er HTPC
kabinet - men det ser fedt ud og er pænt billigt.

Men vil det kunne trække de nyere spil, eller? den må jo gerne være
high-end er der noget som ikke skulle være der, eller er den bare tip
top?

Fra : Nicolai

Dato : 15-12-06 11:40

<Toke_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Men vil det kunne trække de nyere spil, eller? den må jo gerne være
>high-end er der noget som ikke skulle være der, eller er den bare tip
>top?

Der er ikke noget i vejen med dine valg, men den er da bestemt ikke
high-end, så hvis det er målet, så skal du nok have gang i noget nyere
udstyr.

Nicolai

Fra : Toke_dk

Dato : 15-12-06 15:27

> Der er ikke noget i vejen med dine valg, men den er da bestemt ikke
> high-end, så hvis det er målet, så skal du nok have gang i noget nyere
> udstyr.

Mener du her grafik kortet? eller...

Fra : Nicolai

Dato : 15-12-06 19:33

"Toke_dk" <Toke_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Mener du her grafik kortet? eller...

Ja, og CPU'en. AM2 er godt nok "kun" ca. et halvt år gammelt, men ifølge
kritikere har AMD gjort det skidt med overgangen til AM2.

Lige for tiden har AMD ikke nogen high-end cpu'ere, da de ikke har noget
alternativ til Intels Conroe. AMDs high-end løsning er en dual opteron
løsning, hvilken får baghjul af Intels quadcore cpu'er. Jeg har intet imod
AMD og din valgte cpu er da ganske fin.

Nicolai