Brother laserprinter - OK?
Fra : Marianne

Dato : 13-12-06 15:20

Hej

Min gamle Brother-printer er gået død og jeg må ha' en ny. Har ikke været
ret glad for den nu afdøde, så hvis jeg kunne finde en bedre, ville det være
super. Den gamle stod og blæste i lang tid efter at være blevet brugt.

Så er jeg faldet over denne:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=199523 Den har arkføder,
og scanner indbygget, og det ville passe mig fint. Det er en laser, farve-
endda, og her kommer så mit spørgsmål:

Er farvescanning voldsomt dyr i drift?

Hvor finder jeg anmeldelser af printere? Det kunne være rart at sammenligne
et par stykker.

mvh
Marianne

Fra : Eliasen

Dato : 13-12-06 15:35

"Marianne" <skriv@ikke.dk> wrote in message
> [...]
> arkføder, og scanner indbygget, og det ville passe mig fint. Det er en
> laser, farve- endda, og her kommer så mit spørgsmål:

Min erfaring er, at hvis du holder dig fra voksprintere (kan umiddelbart
kun huske Lexmark's), er det ikke voldsomt dyrt. Alt er selvfølgelig
relativt, men det koster mig ca. 2.500 DKK at fylde en HP farvelaser op
med alle fire tonerkassetter. Det gør jeg efter ca. 10.000 sider, alt
efter om der har været en overvægt af print i en ren CMYK-farve. Alle
"banale" print (sort) laver jeg på en billig Brother laser eller på en
LaserJet 5 med netværkskort. De koster mig ikke mange basseører at bruge
eller genopfylde.

Mht. Brother har jeg aldrig haft problemer. Jeg mindes at flere herinde
endda har haft særdeles positive erfaringer med deres support når det
har været nødvendigt.

--
Eliasen

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 13-12-06 16:02

On Wed, 13 Dec 2006 15:20:14 +0100, "Marianne" <skriv@ikke.dk> wrote:

> [...]
>og scanner indbygget, og det ville passe mig fint. Det er en laser, farve-

Nej - den kan godt nok scanne i farver; men udskriften er monokrom
(se via din link under "Kontormaskine/Udskriftstype")

> og her kommer så mit spørgsmål:
>
>Er farvescanning voldsomt dyr i drift?

Farvescanning koster vist det samme som monokrom scanning
- men du mener sikkert scanning i farver med efterfølgende udskrift på
en laserprinter, der kan udskrive i farver, og det er vist ikke
ligefrem billigt.
Eliasen har et indlæg om dette ovenfor i tråden.

>Hvor finder jeg anmeldelser af printere? Det kunne være rart at sammenligne
>et par stykker.

PC-World har nogle tests - kig selv på

http://www.pcworld.dk/c/printscan/anmeldelser

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Susanne

Dato : 13-12-06 16:24

"Marianne" <skriv@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
arkføder,
> og scanner indbygget, og det ville passe mig fint. Det er en laser, farve-

Nej. Farvescanning er ikke dyrt.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-12-06 16:47

Marianne skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er farvescanning voldsomt dyr i drift?

Scanning er ikke dyr i drift - scanning er jo bare en
affotografering og koster ikke noget i forbrugsstoffer.

Farveudskrifter er derimod en lidt dyr affære og udskrift af f.x.
foto kan ikke svare sig økonomisk - der er det billigere at få
dem lavet ude i byen.

De billige farve laser printere kan ikke ikke lave fotokvalitet -
men er fine til udskrift af f.x. brochurer og lign.

Til foto er blækprintere klart nr 1 i den prisklasse.

Laser printere er dyre at fylde op med farve - men holder så
meget længere på en opfyldning og tørrer ikke ud - så i længden
er det billigst - og det gælder både sort og farve - men som nævn
skal du ikke forvente fotokvalitet på samme måde som du kan med
blækprintere.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Marianne

Dato : 13-12-06 19:14

Tak for kommentarer - jeg er vist meget søvnig. At scanne koster selvf. ikke
noget

mvh
marianne

Fra : Reno Raines

Dato : 14-12-06 14:20

> [...]
> været ret glad for den nu afdøde, så hvis jeg kunne finde en bedre,
> ville det være super. Den gamle stod og blæste i lang tid efter at

Kan kun tilslutte mig skaren af Brother-fans. Min Brother HL-2040 er en
billig og driftsikker sag.

> Så er jeg faldet over denne:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=199523 Den har
> arkføder, og scanner indbygget, og det ville passe mig fint. Det er en
> laser, farve-

Det er noget af et lokum ren størrelsesmæssigt. Personligt vil jeg
foretrække en mindre, kompakt S/H-printer men det afhænger selvfølgelig
af behov og smag/behag.

Held og lykke med det.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-06 00:22

Hov - kan I ikke læse?

Det er IKKE en farveprinter - kun sort/hvid! Farven refererer til scanning -
ikke printning.

Hilsen
Drus