Socket ???
Fra : Klespe

Dato : 13-12-06 12:46

Hej.

Jeg har en ca. 5 år gammel Fijitsu-Siemens Scaleo 600 stationær computer.
Der sidder der en AMD 1800+ i !
Er der en venlig sjæl, som kan fortælle mig hvilken socket det er ?
FS. kundecenter har slet ikke oplysninger om så gamle modeller !
Og ja jeg har prøvet deres support på hjemmeside, uden held.

Mvh. Steen

Fra : Mads

Dato : 13-12-06 12:50

On Wed, 13 Dec 2006 12:46:03 +0100, "Klespe" <klespe@privat.dk> wrote:

> [...]
>FS. kundecenter har slet ikke oplysninger om så gamle modeller !
>Og ja jeg har prøvet deres support på hjemmeside, uden held.

Det er næsten helt sikkert en Socket A.
Jeg har selv en AMD 1400 og en 2400
med socket A

Fra : Klespe

Dato : 13-12-06 14:20

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Det er næsten helt sikkert en Socket A.
> Jeg har selv en AMD 1400 og en 2400
> med socket A

Siger tak, MEN !
Hvad vil bedst kunne svare sig. Købe den " største" cpu man nu kan få, eller
købe et nyt bundkort og cpu. Men så hvis cpu alene under 400, ellers ca 1000
kr. ?
Jeg har set der er en del nyere cpu`er en min, som er temmelig billige !

Mvh. Steen

Fra : JK

Dato : 13-12-06 14:57

On Wed, 13 Dec 2006 14:20:11 +0100, "Klespe" <klespe@privat.dk> wrote:

> [...]
>kr. ?
>Jeg har set der er en del nyere cpu`er en min, som er temmelig billige !

Det er ret usikkert, om du kan genbruge strømforsyningen.

Mange bundkort i dag har 24 poler på ATX og et 4-pols stik desuden.

Desuden bruger man DDR2 ram i dag.

Så det er ikke ret meget du kan genbruge (harddisk, CD/DVD).
Grafikkort er pci express i langt de fleste systemer.

Men hvis dit kabinet er standard ATX kan du naturligvis købe en god
400-500 watt strømforsyning og sætte i. Kan anbefale Chill Innovation
(der er dansk).

mvh

John

Fra : Anders Pedersen

Dato : 13-12-06 15:25

Klespe skrev:
> [...]
> kr. ?
> Jeg har set der er en del nyere cpu`er en min, som er temmelig billige !

Nu er Socket A ved at udgå.
Den højeste Socket A cpu du kan få er 3000+ men du sikre dig bundkort
kan klare en MD athon 3000+, eller Sempron.

Fra : ShutEye

Dato : 13-12-06 19:44

>Nu er Socket A ved at udgå.
>Den højeste Socket A cpu du kan få er 3000+ men du sikre dig bundkort
>kan klare en MD athon 3000+, eller Sempron.

3200+ er det nu, har selv sådan en.

Fra : Klespe

Dato : 14-12-06 14:34

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> 3200+ er det nu, har selv sådan en.

Siger tak for svarene. Surfer lidt, og finder en løsning.

Mvh. Steen