et prg. til at spore fejl ved genstart ?
Fra : Michael

Dato : 12-12-06 20:59

Hejsa

Findes der ikke et prg. der kan spore hvad der er at en maskine genstarter
hele tiden , det er forskelligt hvornår den gøre det , har prøvet at pille
alt hardware ud og sætte andet i , prøvet andre ram skærmkort lydkort net
kort osv kan simpelthen ikke lurer den , windows siger det er en driver fejl
,, men hvilken skriver den ikke ,,

erder et prg. der kan se på det ?

mvh

Michael

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-12-06 22:58

"Michael" <michael@fjernvvs.dk> wrote in

> [...]
> skærmkort lydkort net kort osv kan simpelthen ikke lurer den , windows
> siger det er en driver fejl ,, men hvilken skriver den ikke ,,

Jeg kender ikke ét program der bare fixer det for dig. Men kernel debugger
og driver verifier kan nok få dig et stykke af vejen. Mark Russinovich fra
det tidligere Sysinternals (nu opkøbt af Microsoft) har lavet en video med
lidt tips og tricks i at debugge blue screens og windows crashes:

http://www.sysinternals.com/videos.html#crashhang

Den er godt nok +2 timer lang, men jeg kender ingen anden instruktion der
bare tilnærmelsesvis kommer omkring samme mængde stof på så kort tid :)

Lidt om Driver verifier:
http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/244617

Lidt om at komme i gang med debugging:
http://www.microsoft.com/whdc/devtools/debugging/debugstart.mspx

God fornøjelse :)

/flemming

Fra : N!els

Dato : 17-12-06 11:46

Michael skrev:
> [...]
> kort osv kan simpelthen ikke lurer den , windows siger det er en driver fejl

Prøv programmet Bootvis. Det kan muligvis finde fejlen...

Fra : Michael

Dato : 19-12-06 09:11

et hjalp heller ikke ..

findes der virjelig ikke noget som kan lave en analyse på det ?