ECC RAM blandet med alm. RAM?
Fra : Henrik Lemvig

Dato : 27-06-01 18:56

Hej allesammen

Hvis man blander ECC RAM med 'almindelig' RAM - f.eks. med to blokke
af hver - hvordan bør man så placere de forskellige typer i slot'ene
1-4?

-----
Med venlig hilsen

Henrik Lemvig

Fra : Jan Hermansen

Dato : 27-06-01 21:43

> Hvis man blander ECC RAM med 'almindelig' RAM - f.eks. med to blokke
> af hver - hvordan bør man så placere de forskellige typer i slot'ene
> 1-4?

det er lige meget hvor du sættet dem
"Hvis jeg var dig ville jeg købe ecc ram i resten da prisforskellen er
lille."

Fra : Henrik Lemvig

Dato : 27-06-01 21:54

On Wed, 27 Jun 2001 22:43:04 +0200, "Jan Hermansen" <herman@pc.dk>
wrote:

>det er lige meget hvor du sættet dem
>"Hvis jeg var dig ville jeg købe ecc ram i resten da prisforskellen er
>lille."

Det er netop ECC RAM, jeg har fået som supplement til de andre.

-----
Med venlig hilsen

Henrik Lemvig

Fra : Carsten JvT

Dato : 29-06-01 20:59

Svjv. så er ECC ram (Error Correction C.... *kan ikke huske det sidste*)
noget dyrt ram, idet der sidder noget ekstra hardware på rammen som er til
for at undgå fejl i de data som rammen gemmer. Den slags ram finder man
oftest i servere.

Derudover mener jeg ikke at man kan parre ECC med non-ECC ram. (svar på dit
spørgsmål)

Hilsen
Carsten JvT

Henrik Lemvig <lanlemvig@mail1.stofanetx.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:sshkjt495kpqs3tionr4a37ejbq6n5vjl5@4ax.com...

Fra : plu2

Dato : 30-06-01 15:58

> Derudover mener jeg ikke at man kan parre ECC med non-ECC ram. (svar på
dit
> spørgsmål)

Jeg havde i hvert fald ikke andet end problemer med det da jeg prøvede...
Og lige så store problemer da jeg forsøgte at blande 100MHz ECC ram med
133MHz ECC ram!

plu2