Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign CS farveproblem
Fra : Jess Andreasen

Dato : 03-02-07 15:33

Hej

Jeg har oprettet et dokument hvor baggrunden er fyldt med en grå farve (C0
M0 Y0 K30), ovenpå placerer jeg et fritskåret billede fra photoshop som kun
fylder ca. 2/3 af baggrunden. Problemet er når jeg printer brochuren ud på
Xerox 7245 printeren så kan jeg se tydelig forskel i den grå baggrund hvor
det transparante fra photoshop filen gør den grå baggrund lysere og mere
glat. Hvis jeg laver en pdf fil er der ikke noget at se på skærmen, men
printer jeg fra pdf´n er problemet der stadig.

Er der nogle som har nogle hints? Jeg er meget grøn i Indesign......

Hilsen
Jess

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-02-07 16:17

Jess Andreasen skrev:

> [...]
> printeren så kan jeg se tydelig forskel i den grå baggrund hvor
> det transparante fra photoshop filen gør den grå baggrund lysere

Det kan være et printer- eller printerdriverproblem, men tjek først
hvad dit 'Transparency Blend Space' står til i InDesign (findes i
File-menuen). Det skal stå til CMYK, når du arbejder med CMYK-farver.

Er dit billede fra Photoshop også i CMYK? Det bør det være.

Sørg i øvrigt for at 'Transparency Flattener' står til 'High
Resolution' i printmenuen under 'Advanced'.

> Hvis jeg laver en pdf fil er der ikke noget at se på skærmen, men
> printer jeg fra pdf´n er problemet der stadig.

Hvilken PDF-version gemmer du til?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-02-07 18:20

On Sat, 03 Feb 2007 16:17:14 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Det kan være et printer- eller printerdriverproblem, men tjek først
>hvad dit 'Transparency Blend Space' står til i InDesign (findes i
>File-menuen). Det skal stå til CMYK, når du arbejder med CMYK-farver.

Det kan sagtens være printeren. Vores Xerox på arbejdet gør det samme med nogle
job.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jess Andreasen

Dato : 04-02-07 13:35

> Det kan sagtens være printeren. Vores Xerox på arbejdet gør det samme med
> [...]

----------------------
Hvad siger Xerox, er de behjælpelige med at løse problemet?
Jeg syntes ikke jeg kan finde en opdateret driver til vores WC7245. Er der
andet jeg kan gøre?

VH Jess

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-02-07 18:32

On Sun, 4 Feb 2007 13:35:08 +0100, "Jess Andreasen"
<jess@andreasenbindestregnet.dk> wrote:

>----------------------
>Hvad siger Xerox, er de behjælpelige med at løse problemet?

Vi har ikke spurgt Xerox endnu, da vi mest bruger printeren til korrekturprint,
og den fejl ikke gør så meget.

>Jeg syntes ikke jeg kan finde en opdateret driver til vores WC7245. Er der
>andet jeg kan gøre?

Jeg ved ikke om det er noget der kan rettes. Jeg går ud fra at der er en fejl i
Xerox's Postscript fortolker.
Man kan måske lave en work-around ved at lave dokumentet på en anden måde, fx
konvertere det til et Photoshop billede.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jess Andreasen

Dato : 06-02-07 22:28

Jeg talte med Xerox support igår, han anbefalte at udskrive til PS driveren
istedet for PCL.

Hvad er jeres erfaring med Indesign opsætning, skal jeg bruge CMYK farver i
selve layoutet men lade mine jpg filer forblive i rgb?

Jeg har tjekket transparans i både Indesign og Photoshop, de står begge til
100%

VH Jess

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>>> nogle

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-02-07 21:03

Kurt Brixen skrev:

> Det kan sagtens være printeren. Vores Xerox på arbejdet gør det
> samme med nogle job.

Det gjorde vores Canon også på et tidspunkt fordi Canon havde
hældt en masse opdateringer på den, som de blev nødt til at pille
af igen for at få den til at printe rigtigt. Den kunne heller ikke
finde ud af tekst ovenpå simple farveforløb. Forløbene kom slet
ikke med på print.

--
Hilsen
Madsen