Andet multimedie
bentjuul 3670
Pdf convatering til Adobe illustrator
Fra : Niels Johannessen

Dato : 03-02-07 12:55

Hej
er der nogen her der ved hvordan at jeg kan konvatere en pdf fil, til en
illustrator fil, eventuelt hvilke programmer som jeg skal benytte, eller om
det er fuldstændig håbløst

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-02-07 13:10

Niels Johannessen skrev:

> er der nogen her der ved hvordan at jeg kan konvatere en pdf
> fil, til en illustrator fil, eventuelt hvilke programmer som jeg
> skal benytte, eller om det er fuldstændig håbløst

Det kan du ikke, men du kan i de fleste tilfælde åbne en PDF direkte
i Illustrator. Det er klart det program i suiten, som tilbyder de
største redigeringsmuligheder i PDF-filer. Langt flere end Acrobat,
selvom det ville være bedre at gå tilbage til originaldokumentet,
foretage de ønskede rettelser og fremstille en ny PDF, må jeg nok
hellere skynde mig at sige.

Det kommer dog selvfølgelig an på, hvordan PDF'en er lavet. Er det
bare pixelgrafik gemt som PDF, er der ikke det store formål i at
trække det igennem Illustrator. Så ville Photoshop være et bedre
valg.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-02-07 13:42

Thomas G. Madsen skrev:

> Det kan du ikke

Eller rettere så kan man faktisk godt eksportere til PS eller EPS
fra Acrobat Pro. Jeg kan bare ikke umiddelbart se fordelen ved at
gøre det frem for at åbne PDF'en direkte i Illustrator.

--
Hilsen
Madsen