Andet multimedie
Hvad sløver en book?
Fra : Elle

Dato : 28-01-07 02:41

Kære NG - jeg har en disk, der er ved at være tæt på fyldt (80 G). Jeg har
et skrivebord, der flyder med mange mapper og filer.

Jeg har netop kørt Macaroni og iDefrag. Det gav lidt, men slet ikke nok. Min
Photoshop og Indesign kan snart dårligt køre rundt. (Jeg har 1 Gig Ram)

Hvem har lidt erfaring med, hvad der flyttes, slettes og rykkes rundt?

Hilsen Elle

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-01-07 15:07

Elle skrev:

> Jeg har netop kørt Macaroni og iDefrag. Det gav lidt, men slet
> ikke nok. Min Photoshop og Indesign kan snart dårligt køre
> rundt. (Jeg har 1 Gig Ram)

Hvis harddisken er fyldt næsten op, vil programmer som Photoshop
ikke kunne oprette en scratch-disk/fil på harddisken, og så bliver
den sløv, hvis den afskæres fra den mulighed.

> Hvem har lidt erfaring med, hvad der flyttes, slettes og rykkes
> rundt?

Det er svært at svare på, hvad du kan tillade dig at slette, for
hvis du næsten har fyldt en 80 GB harddisk op med data, må mange
af disse data dreje sig om dokumenter, du selv har oprettet i
diverse programmer. Disse dokumenter må du sørge for enten at
slette eller gemme på andre medier som f.eks. DVD-skiver, en anden
harddisk osv.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Elle

Dato : 28-01-07 22:21

wrote:epie77.560.1@tgm.dyndns.dk

> Hvis harddisken er fyldt næsten op, vil programmer som Photoshop
> ikke kunne oprette en scratch-disk/fil på harddisken, og så bliver
> den sløv, hvis den afskæres fra den mulighed.

Tak, hr. Madsen. Når man har fyldt sin disk op, frygter man altid det svar

Ved du om Indesign også laver en scratch disk?

Hilsen Elle

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-01-07 13:14

Elle skrev:

> Når man har fyldt sin disk op, frygter man altid det svar

I know :)

> Ved du om Indesign også laver en scratch disk?

Det gør den ikke på samme måde som Photoshop, men InDesign bruger
så vidt jeg ved styresystemets swapfil, og den skal der også være
fri harddiskplads til.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Studio Smalbro

Dato : 30-01-07 00:33

Har du kørt "Ret tilladelser" Det hjælper også en del.

Kh
Bjørn

Fra : Elle

Dato : 01-02-07 00:06

wrote:45be8185$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Har du kørt "Ret tilladelser" Det hjælper også en del.
>
> Kh
> Bjørn

Bjørn, hvor er det lige, at "ret tilladelser" ligger. Hvis i Macaroni, så
ja.

elle