Andet multimedie
bentjuul 3670
Efterlysning af ejer af Plustek 7200 diass~
Fra : Dan Andersen

Dato : 18-01-07 15:35

Jeg har ført en længere korrespondance frem og tilbage med Plustek -
desværre er deres svar meget mangelfulde, idet de rent faktisk ikke læser,
hvad det er jeg spørger om. Derfor søger jeg en i gruppen her, der er den
forhåbentlige lykkelige ejer af en Plustek 7200 diasscanner og som kan
hjælpe med et par spørgsmål
Mine problemer er først og fremmest hvorledes man undgår multiple scan dvs.
scanneren kører over det samme dias 4 gange.
Et andet problem er nu, at min laptop ikke kan finde scanneren - efter at
jeg har afinstallateret drivere og software efter anbefaling fra Plustek.
Rimelig MEGET irriterende.

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 18-01-07 15:57

Dan Andersen skrev:

> hvorledes man undgår multiple scan dvs. scanneren
> kører over det samme dias 4 gange.

Jeg læste en test, hvor der stod at scanneren
kørte single pass, så det må altså kunne lade
sig gøre. Du har ikke aktiveret noget IR støv-removal-noget?
Det bringer scantiden meget væsentligt op...

> Et andet problem er nu, at min
> laptop ikke kan finde scanneren - efter at jeg har afinstallateret
> drivere og software efter anbefaling fra Plustek. Rimelig MEGET
> irriterende.

Hvis du har XP, brug systemgendannelse til at bringe systemet tilbage
til et tidspunkt inden du fjernede software.
Prøv alternativt at fjerne det hele igen i fejlsikret tilstand.
Og geninstallere.

Peter Schrøder