Andet multimedie
bentjuul 3670
Pantone-farver
Fra : mwtychsen@gmail.com

Dato : 17-01-07 11:34

Hej,

I min version af CorelDRAW kan jeg vælge mellem mange forskellige
pantone-paletter:

Pantone Solid Coated
Pantone Solid uncoated
Pantone Solid matte
Pantone Process coated
Pantone Hexachrome coated
Pantone Hexachrome uncoated
Pantone Metallic coated
Pantone pastel coated
Pantone pastel uncoated
Pantone process coated EURO
Pantone proces uncoated EURO

Nåe en kunde beder om, at farven skal være den og den pantone-farve,
hvordan ved jeg så, hvilken palette jeg skal bruge? Det ligger måske
lagret i pantone-koden kommer jeg lige i tanke om??

Tak for hjælp til et dumt spørgsmål :D

Fra : KNL DtP

Dato : 19-01-07 15:52

<mwtychsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Pantone Solid Coated

Er rene (solid) Pantone-farver på bestrøget (coated) papir.

Uncoated = ubestrøget.

Process = Bliver blandet ud fra CMYK - i modsætning til en ren Pantone-farve.

Hexachrome = Bliver trykt med Hexachrome-farver (CMYK + ekstra stærke farver)

> Nåe en kunde beder om, at farven skal være den og den pantone-farve,
> hvordan ved jeg så, hvilken palette jeg skal bruge?

I langt de fleste tilfælde er det en Pantone Solid Coated, med mindre andet er
angivet.

> Det ligger måske
> lagret i pantone-koden kommer jeg lige i tanke om??

'Pantone 462 C' og 'Pantone 462 U' er en mørkebrun på hhv. Coated og Uncoated
papir.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk