Andet multimedie
bentjuul 3670
Problem med PDF fil
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-01-07 17:48

Hej

Jeg har et problem med mine PDF filer.
Jeg bruger InDesign CS2 og når jeg laver en plakat eller lign tryksag
og gemmer dokumentet som PDF i High Quality Print så siger den i
første omgang ikke noget om der er noget galt, når jeg åbner PDF filen
i Adobe Reader ... Men efter et stykke tid sker der noget med
filerne.

Men når jeg skal skrive den ud sker det at Adobe Reader skriver
følgende fejlmelding:
this document (116)"
Og når jeg klikker ok
"Insufficient data for an image"
Og så mangler der desuden noget af grafikken ... men det tyder
fejlmedelelsen jo også på.

Jeg gemmer billederne til dokumentet i PSD-format. Måske jeg skal
bruge JPG billeder ?? Men så er det jo underligt at det hidtil har
gået fint ... kun nogengange ... og her på det sidste ?

Håber i kan give mig et tip til hvordan jeg løser problemet.

På forhånd tak

/Lars

Fra : Studio Smalbro

Dato : 14-01-07 22:36

Det lyder i mine ører som en memoryfejl. Du mangler hukommelse i printeren
til at processere jobbet. Nu har du ikke skrevet hvad det er for en printer
du har på, men prøv og du kan hitte en knap i udskriftsdialogen der hedder
et eller andet med "print as image" eller en tilsvarende dansk ting a la
"print som billede". Slå den til og prøv at printe igen.

Kh
Bjørn