MySql fejl
Fra : Aagaard

Dato : 22-01-07 09:14

Jeg har strikket følgende sammen:

$conn = mysql_connect("localhost", "user", "pass");
mysql_select_db("mydb");
$result = mysql_query("SELECT * FROM `foodb` WHERE `foo080`=" . $input);
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$newfoo1 = $row["foo632"];
$newfoo2 = $row["foo642"];
}
mysql_close($conn);

Det virker som det skal. Data hentes i mydb, foodb, men php rapporterer fejl
i linien:
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
php error:
mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource

Er der nogen der har et bud på hvad jeg gør forkert?
--
Aagaard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-01-07 12:58

Aagaard has brought this to us :
> mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource

Betyder at dit query giver en fejl og ikke et resultat. Prøv at lave
noget fejlcheck og udskriv en fejlbesked fra MySQL.

Did you ever walk into a room and forget why you walked in? I think
that's how dogs spend their lives. - Sue Murphy

Fra : Aagaard

Dato : 22-01-07 23:05

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev:

> Betyder at dit query giver en fejl og ikke et resultat. Prøv at lave noget
> fejlcheck og udskriv en fejlbesked fra MySQL.

Jeg har indsat "OR DIE (mysql_error());" som foreslået af Martin, men det
ændrer ikke noget.

Som jeg skrev, så er resultatet rigtigt, på trods af fejlmeldingen.
Det er det jeg synes er underligt.
Fejlmeldingen har altså ingen indflydelse på kørslen, som resulterer i de
rigtige data.
Det er bare irriterende at php error.log viser fejl.
Foreløbig må jeg så leve med fejlmeddelelsen.

--
Aagaard

Fra : Martin

Dato : 22-01-07 18:27

Aagaard wrote:
> Jeg har strikket følgende sammen:
>
> $conn = mysql_connect("localhost", "user", "pass");

mysql_connect(....) OR DIE (mysql_error());
// Her er den dog ikke altid nødvendig, da mysql_error ikke indeholder
noget hvis der ikke er connectet alligevel - men ha den med alligevel
eller lav det om til fx.

OR DIE ("Kunne ikke connecte til: localhost<br/>\n."Fejl: mysql_error());

> mysql_select_db("mydb");

mysql_select_db(...) OR DIE (mysql_error());

> $result = mysql_query("SELECT * FROM `foodb` WHERE `foo080`=" . $input);

som ALTID når man kører en mysql kommando i php - så burde mysql_error
altid følge med.

$result = mysql_query("SELE......") OR DIE (mysql_error());

Fra : Aagaard

Dato : 22-01-07 23:08

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev:
i en meddelelse news:45b4f3c1$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> altid følge med.
>
> $result = mysql_query("SELE......") OR DIE (mysql_error());

Jeg har indsat errorcheck, men det ændrer ikke noget.
Resultatet af kørslen er ok, så jeg lever med fejlmeddelelsen i php.

--
Aagaard