Genskabe sletning
Fra : Arvid Mærsk

Dato : 16-01-07 21:03

En af mine brugere har ved et uheld fået slettet et ID (MySQL). Er der
nogen som helst mulighed for at genskabe eller se det slettede ID og
indholdet?

--
AM

Fra : Martin

Dato : 16-01-07 21:16

Arvid Mærsk wrote:
> En af mine brugere har ved et uheld fået slettet et ID (MySQL). Er der
> nogen som helst mulighed for at genskabe eller se det slettede ID og
> indholdet?

Hvis det er slettet igennem phpmyadmin, og der er sat en pma database
op, så kan du muligvis finde noget i history?

Fra : Arvid Mærsk

Dato : 16-01-07 21:44

On Tue, 16 Jan 2007 21:16:04 +0100, Martin wrote:

> Hvis det er slettet igennem phpmyadmin, og der er sat en pma database
> op, så kan du muligvis finde noget i history?

Brugeren har adgang til at slette med:

$sql = "delete from $tabel where id=$id";

Så jeg har ikke de store forhåbninger.

--
AM

Fra : Martin

Dato : 17-01-07 00:25

Arvid Mærsk wrote:

> Brugeren har adgang til at slette med:
>
> $sql = "delete from $tabel where id=$id";
>
> Så jeg har ikke de store forhåbninger.

Ikke hvis du ikke har en tidligere backup (eller host selskabet har)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-01-07 23:08

Arvid Mærsk skrev:
> En af mine brugere har ved et uheld fået slettet et ID (MySQL). Er der
> nogen som helst mulighed for at genskabe eller se det slettede ID og
> indholdet?

Altså - nu ved jeg ikke hvor kritiske data der er tale om - en del hosts
(efter min mening alle seriøse) kører jo med backup, som man kan få
adgang til ved at betale for det?

Mvh

Jesper Brunholm

Fra : Arvid Mærsk

Dato : 17-01-07 00:46

Hej, d. 16-01-2007 23:07 skrev du bl.a.:

> Altså - nu ved jeg ikke hvor kritiske data der er tale om - en del hosts
> (efter min mening alle seriøse) kører jo med backup, som man kan få
> adgang til ved at betale for det?

Der er ikke tale om kritiske data, men brugeren er selvfølgelig ikke glad
for den situation han har bragt sig selv i.
Der er tale om et tilmeldingssystem, hvor han er kommet til at slette nogle
tilmeldinger.
Jeg meddeler ham resultatet.

--
AM

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-01-07 20:49

On Wed, 17 Jan 2007 00:46:01 +0100, Arvid Mærsk <amaersk@gmail.com>
wrote:

> [...]
>for den situation han har bragt sig selv i.
>Der er tale om et tilmeldingssystem, hvor han er kommet til at slette nogle

Til forebyggelse af at det opstår igen, kunne du foreslå dem at have
et "Aktiv"-felt (et ja/nej-felt). Det gør det lidt mindre "farligt".

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael Zedeler

Dato : 22-01-07 18:07

Arvid Mærsk skrev:
> En af mine brugere har ved et uheld fået slettet et ID (MySQL). Er der
> nogen som helst mulighed for at genskabe eller se det slettede ID og
> indholdet?

Man kan ikke slette id'er. I bedste fald kan man ændre dem. Til gengæld
kan man slette rækker.

Hvis du har slettet en række, er det usandsynligt at du kan finde den
frem igen uden backup.

Mvh. Michael.