Køb ikke Autoroute 2007 hvis du er
Fra : Christian D. Nielsen

Dato : 13-01-07 10:44

Ja, så har Microsoft gjort det igen i år, lavet en version af Autoroute
som ikke kan bruges hvis man køre med campingvogn. De har stadigvæk ikke
gjort det muligt at skrive sin gennemsnits hastigheder ind på de
forskellige typer veje. Den mulighed der er, kan ikke bruges hvis man
kører med campingvogn. Så hvis du ønsker at regne tiden på turen ud er
det umuligt.
Der findes andre produkter som kan.
Mvh
Christian..

Fra : Bjarne

Dato : 13-01-07 21:04

In article <45a8a9e1$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
   "Christian D. Nielsen" <sorry@nospam.dk> writes:
> Ja, så har Microsoft gjort det igen i år, lavet en version af Autoroute
> som ikke kan bruges hvis man køre med campingvogn. De har stadigvæk ikke

Hm, jeg har været utrolig glad for AR 2006 som jeg har brugt mange timer
med for at finde ruter til mig og min campingvogn, så _min_ AR kan altså godt
bruges som planlægningsværktøj selv om jeg er campist. Måske skal du bare
lære at bruge din version ?

> [...]
> forskellige typer veje. Den mulighed der er, kan ikke bruges hvis man
> kører med campingvogn. Så hvis du ønsker at regne tiden på turen ud er

Nåh, sådan, og derfor kan AR 2007 overhovedet ikke bruges af campister? Ja
det er jo logik for burhøns.

Det ville faktisk være langt mere interessant hvis du fortalte om hvordan
kortmaterialet er i AR2007 i forhold til AR2006. Er Finland kommet med ?
Hvordan ser det ud med øst landende ? Kan man lave ruteplanlægning på tværs
af den Norsk/Finske grænse osv.

> Der findes andre produkter som kan.
Som for eksempel ? Jeg hører meget gerne om alternative planlægningsværktøjer,
men ovennævnte sætning indeholder ingen information.

mvh,
Bjarne

Fra : Christian..

Dato : 14-01-07 15:29

Det ændre stadigvæk ikke på at du ikke kan regne tiden for en givet rute
med campingvogn da du ikke kan indstille det godt nok.
Prøv selv at sætte alle glider til slow og kør der efter turen så finder
du ud af hvor forkert det bliver.

Christian..

Prøv Route 66 der kan du lave en rimelig præcis tid beregning der
passer. Microsoft har fjernet muligheden efter AR2004..

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-01-07 15:06

Christian D. Nielsen skrev i
45a8a9e1$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk dette:
> [...]
> ind på de forskellige typer veje. Den mulighed der er, kan ikke
> bruges hvis man kører med campingvogn. Så hvis du ønsker at regne

Tjae - det er jo selvfølgeligt din mening. Nu er 'umuligt' jo også et stort
udsagn - personligt er jeg så lidt stolt over at jeg kan det umulige.
Jeg bruger Autoroute 2006, og den fungerer imo ganske glimrende. Jeg synes
også at direkte indtastning af hastigheder havde været godt, men det tog mig
nu ikke ret lang tid at trimme Autoroute til mine hastigheder (<2min) vha.
muligheden 'Route->More Options->Driving Speed' hvor jeg sætter
motorvejsfarten 1,5 trin under 'average'. Vælg en tur, du kender og skub
lidt til glideren indtil tiden passer. Jeg skulle kun ændre på 'Motorways',
da jeg ellers følger den normale hastighed (Average).
Jeg får bedre ruter end min TomTom Go 910 kan lave. Route 66 forlod jeg for
et par år siden - den kunne det, du efterspørger, men til gengæld synes jeg
ikke den var så effektiv på andre punkter. Men det er jo nok lidt et
spørgsmål om smag og behag. Men jeg synes ikke der er mening i at anbefale
at man skulle droppe Autoroute blot fordi man hænger et hus bagefter.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 14-01-07 15:18

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
[klip]
.. Men jeg synes ikke der er mening i at anbefale
> at man skulle droppe Autoroute blot fordi man hænger et hus bagefter.

Hej Jan, nu skriver han jo, at det er AutoRoute 2007 han fraråder.
Har du nogen erfaring med, at dit projekt med average-time kan køre på den
version ?

Det ER faktisk sådan, at mulighederne for at skrue på kørselsbetingelserne
som campist er blevet dårligere hvert år siden 2004.

Hilsen
Ivan, Århus

Fra : MetroHenrik

Dato : 15-01-07 08:23

"Ivan Sparvath" <ivan.sparvathNOSPAM@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ER faktisk sådan, at mulighederne for at skrue på kørselsbetingelserne
> som campist er blevet dårligere hvert år siden 2004.

Ok, jeg er ikke gået glip af det store.
Jeg bruger 2002 udgaven, og der er sikker bygget nogle veje efter den tid,
men til gengæld er der nogle østlande med, Ungarn, som vi bruger. Ellers har
jeg fået trimmet programmet, så det passer temmelig godt.
Så det bliver nok ikke 2007, men måske kan jeg finde det et sted for en
"prøvekørsel".

Henrik