p4p800 problemer igen
Fra : Brian Olesen

Dato : 12-01-07 21:20

Hejsa
Nu har jeg ulejliget Jer en del medd dette her problem.
Egentlig burde jeg måske bare smide mb ud, men er sgu lidt nysgerrig med
hensyn til, hvad der evt. kan være i vejen.

Jeg starter op ved at tænde på knappen foran på maskinen. Første gang bippes
2 gange kort, hvilket jeg sådan ca. har fundet ud af er en eller anden cmos
crc fejl, hvis jeg forstår det rigtigt.
Så skal man gå ind i bios lave alle sine indstillinger og gemme.
Fint nok, men det hjælper bare ikke. Næste gang gør den det samme igen???

Nå men det pudsige er så, at anden gang jeg power den op starter den
normalt.

Men er der evt. noget andet jeg kan gøre ved disse CMos fejl?

Jeg har sat en chil Inovation 400 W psu i maskinen for længe siden bare for
at gøre noget. Jeg har købt et ellers udmærket fx5900 skærmkort brugt via
use new.

Ind imellem sker der det, at den laver en spontant genstart men kun i
Internet Explorer. Så lyder et grimt skrat/klik i højttalerne og maskinen
resetter.

Når jeg køre diverse tests i diverse programmer går den aldrig ned, selvom
den står i timevis. SYGT!

Som sagt forvirringen er total. Hvad ville I gøre???

På forhånd tak.

Og hvis jeg skulle skifte, hvilket bundkort er så det bedste og hurtigste,
når cpu er en socket 478?
Jeg kan jo blive tvunget til at skifte, hvis der ikke findes nogen løsning.

Mvh. brian

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-01-07 01:53

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Nu har jeg ulejliget Jer en del medd dette her problem.
> Egentlig burde jeg måske bare smide mb ud, men er sgu lidt nysgerrig med
> hensyn til, hvad der evt. kan være i vejen.

Jeg har lidt tilføjelser om temperaturene fra Everest 3.5:
De ser altså lidt syge ud gør de ikke?

Sensor

Sensor Properties:

Sensor Type

Winbond W83627THF (ISA 290h)

GPU Sensor Type

National LM89 (NV-I2C 4Ch)

Motherboard Name

Asus P4C800 / P4P800 / P4P8X

Chassis Intrusion Detected

Yes

Temperatures:

Motherboard

43 °C (109 °F)

CPU

77 °C (171 °F)

GPU

73 °C (163 °F)

GPU Ambient

50 °C (122 °F)

Seagate ST3120023A

41 °C (106 °F)

Seagate ST380011A

46 °C (115 °F)

Cooling Fans:

CPU

1232 RPM

Power Supply

2428 RPM

Voltage Values:

CPU Core

1.39 V

+3.3 V

3.34 V

+5 V

5.24 V

+12 V

12.46 V

+5 V Standby

5.00 V

Debug Info F

FF 89 8B

Debug Info T

Debug Info V

59 CD D1 C3 FF 00 00 (03)

Debug Info I

90 8284

Hvad kan jeg evt. gøre?

Køleren jeg har på cpu er en Arctech, som burde kunne køle den her
processor.

Jeg har en ekstra køler under strømforsyningen.
Mit grafikkort er passivt kølet, men jeg har vist nok den originale køler
liggende, som jeg vil prøve at smække på i morgen.

Mvh. brian

Fra : Kim H.

Dato : 14-01-07 20:40

> [...]

> 77 °C (171 °F)
> Hvad kan jeg evt. gøre?
>
> Køleren jeg har på cpu er en Arctech, som burde kunne køle den her

Det er meget høje temp du har på motherboard og cpu.

Kim